Facebook chce być z ludźmi w pracy

Społecznościowy gigant wyrusza na podbój biurowych komputerów. Pokolenie milenialsów będzie szczęśliwe

Facebook był do tej pory zmorą pracodawców, bo pożerał uwagę i czas pracowników, którzy zaczynali dzień od sprawdzenia najnowszych postów, a kończyli, klikając lajki pod fotkami znajomych. Teraz korzystanie z Facebooka w godzinach pracy będzie bezkarne, a nawet pożądane. Amerykański potentat rynku portali społecznościowych ogłosił, że po roku testów udostępnia aplikację Workplace, czyli biurową wersję Facebooka, wszystkim chętnym firmom i organizacjom. Koncern Marka Zuckerberga już przyciągnął do serwisu tysiąc klientów z różnych branż.

IMPERIUM MILIARDERA:
Zobacz więcej

IMPERIUM MILIARDERA:

Portal społecznościowy stworzony przez Marka Zuckerberga i jego kolegów w czasie studiów na Harvardzie dociera obecnie do ponad 1,7 mld osób, więc nowa aplikacja biurowa może wykorzystać efekt skali. Bloomberg

Na liście, którą się chwali, są już: gigant spożywczy Danone, producent odzieży Columbia, internetowa firma Booking.com i organizacje charytatywne Save the Children oraz Oxfam. Dzięki Workplace Facebook przede wszystkim wchodzi na nowy dla siebie rynek aplikacji do komunikacji biurowej między pracownikami i działami firmy. Serwis będzie więc walczył o korporacyjnych klientów z produktami Microsoftu, Salesforce.com i Slack Technologies. Dotychczas Facebook był portalem społecznościowym łączącym znajomych i rodzinę, używanym raczej w celach rozrywkowych.

Dodanie do oferty narzędzia do prowadzenia biznesu i komunikacji firmowej ma być kolejną działką internetowego koncernu. W przeciwieństwie do dotychczasowego Facebooka, który jest darmowy i bazuje na wpływach z reklam, użytkownicy Workplace będą płacić za usługę. Mark Zuckerberg będzie pobierał miesięczną opłatę w wysokości 3 USD za pracownika w firmie, w której liczba aktywnych użytkowników nie przekroczy 1000. Im będzie ich więcej, tym niższa opłata — 2 USD dla firmy w przedziale 1000-10 000 użytkowników i 1 USD dla gigantów powyżej tej liczby.

Facebook tworzy nie tylko kolejne źródło dochodów, ale wychodzi też naprzeciw nowym pokoleniom pracowników, dla których e-mail jest nudnym, powolnym i nieskutecznym narzędziem komunikacji. Zamiast wysyłać dziesiątki wiadomości, prowadzić żmudną i oficjalną korespondencję, otrzymują kanał, w którym wymiana informacji jest natychmiastowa w alternatywnym świecie komunikacyjnym, równoległym do tego, co dzieje się w biurze. Mają też wszystko to, za co kochają Facebooka: tablicę z najnowszymi postami, możliwość tworzenia grup i prowadzenia czatów, wideo na żywo, a także masę emotikonów i dodatków graficznych, za których pomocą rozmawiają młodzi ludzie. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Facebook chce być z ludźmi w pracy