Udostępnione materiały mają być szybciej ładowane do zastosowań mobilnych i obejmować mają treści m.in. z Times, BuzzFeed, The Atlantic, National Geographic, NBC News, BBC, Bild a także Der Spiegel. Firma zaanonsowała łącznie dziewięciu partnerów medialnych dla swojej usługi Instant Articles.

Internetowy potentat stara się podnieść jakość wiadomości pojawiających się na jego kanałach. W ubiegłym roku, Facebook rozpoczął usuwanie klikanych postów i zaczął wspieranie większej liczby treści powstających na zewnątrz firmy, takich jak choćby w przypadku przesłanych filmów. To daje mu większą kontrolę nad tak ważnymi kwestiami jak prędkość pobierania oraz pomaga poprawić jakość”doznań” swoich 1,44 mld aktywnych użytkowników.
BuzzFeed uważa, że dzięki Instant Articles łatwiej będzie zarabiać na treści i wyjaśniać reklamodawcom, jak ich reklamy są dystrybuowane poprzez ich stronę internetową i z Facebooka.
