Facebook: nie smartfon, ale Graph Search

OSZ, Bloomberg
15-01-2013, 20:21

Kilka dni temu Facebook rozesłał zaproszenie na tajemniczą konferencję. Spodziewano się smartfona z marką portalu, ale Mark Zuckerberg pokazał coś innego.

Facebook zaprezentował narzędzie wyszukiwania informacji umieszczonych na portalu przez ponad miliard jego użytkowników. Nowym rozwiązaniem portal kierowany przez Marka Zuckerberga chce skusić jeszcze więcej użytkowników i reklamodawców.

Mark Zuckerberg, współzałożyciel i prezes Facebooka podczas prezentacji usługi Graph Search fot. Bloomberg
Zobacz więcej

Mark Zuckerberg, współzałożyciel i prezes Facebooka podczas prezentacji usługi Graph Search fot. Bloomberg

Graph Search pozwala wyszukiwać osoby, zdjęcia i miejsca i informacje, które pojawiały się w postach umieszczanych na portalu. Nowe narzędzie Facebooka jest jeszcze wersją testową, z której korzysta ograniczona liczba użytkowników w USA. Algorytm stworzony przez inżynierów portalu pozwala wyszukiwać odpowiedzi nawet na najdziwniejsze pytania.

- Ciekawe zapytanie – „Restauracje w San Francisco polubione przez absolwentów amerykańskiego instytutu kulinarnego”. Jeśli Graph Search radzi sobie z takimi wynikami, to Google ma spory problem… - pisze na portalu spidersweb.pl Przemysław Pająk.

Graph Search jest nie tylko narzędziem umożliwiającym wyszukiwanie znajomych o podobnych zainteresowaniach lub odpowiedzi na praktyczne pytania dotyczące rynku usług. Mark Zuckerberg twierdzi, że przyda się także osobom rekrutującym nowych pracowników, bo znajduje osoby o określonych predyspozycjach, specjalnościach lub wykształceniu.

Agencja Bloomberg podkreśla, że Zuckerberg dodaje nowe usługi do portalu dla przyspieszenia wzrostu przychodów i zniwelowania obaw, że firma nie wie, jak zarabiać na swojej bazie użytkowników. Portal ciągle jest też w fazie początkowej, jeśli chodzi o generowanie przychodów z reklam umieszczanych na urządzeniach mobilnych.

Jak działa Graph Search?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Facebook: nie smartfon, ale Graph Search