Facebook skusił już 1,71 mld osób

Najpopularniejszy portal społecznościowy świata nie zwalnia tempa i zawstydza rywali, w tym Twittera.

Facebook zanotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 6,44 mld USD, co oznacza wzrost o 59 proc. Jest to jednocześnie wynik lepszy od średnich wyliczeń analityków przepytanych przez agencję Bloomberg, którzy prognozowali 6,01 mld USD. Zysk netto sięgnął 2,06 mld USD.  

Facebook skusił już 1,71 mld osób

Najpopularniejszy portal społecznościowy świata nie zwalnia tempa i zawstydza rywali, w tym Twittera.

Facebook zanotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 6,44 mld USD, co oznacza wzrost o 59 proc. Jest to jednocześnie wynik lepszy od średnich wyliczeń analityków przepytanych przez agencję Bloomberg, którzy prognozowali 6,01 mld USD. Zysk netto sięgnął 2,06 mld USD.  

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
Bloomberg

Facebook generuje aż 84 proc. swoich przychodów reklamowych z wersji mobilnej. Portal ma już miesięcznie 1,57 mld aktywnych użytkowników mobilnych.  

To nie koniec dobrych informacji. Społecznościowy gigant kierowany przez założyciela i prezesa Marka Zuckerberga ciągle rośnie i ma już 1,71 mld użytkowników miesięcznie. W poprzednim kwartale z usług portalu korzystało 1,65 mld osób, a analitycy prognozowali skok do 1,69 mld.

Facebook ma więc zdolność pozyskiwania nowych użytkowników i robi to w tempie, którego pozazdrościć mogą rywale, w tym borykający się ze stagnacją w tym względzie Twitter. 

Dane mogą się podobać inwestorom tym bardziej, że Facebook ma jeszcze spory potencjał rozwoju. Koncern ciągle nie próbował zarabiać na swoich popularnych aplikacjach WhatsApp i Messenger, które mają po ponad 1 mld użytkowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka, Bloomberg

Polecane