Firma, zatrudniająca obecnie niecałe 10 tys. pracowników, planuje zwolnienia, które dotkną kilkaset osób w jej amerykańskich strukturach korporacyjnych. Zgodnie z informacjami firmy z siedzibą w Filadelfii, która formalnie nazywa się GoBrands, Gopuff zapewni pakiety odpraw oraz zagwarantuje odchodzącym pracownikom udziały w firmie.
Od 2022 roku Gopuff systematycznie redukuje liczbę pracowników, co do tej pory objęło ponad tysiąc osób w kilku rundach zwolnień. Firma zmniejszyła również swoją infrastrukturę, zamykając magazyny i konsolidując swoją obecność na rynku.
Popularność firm takich jak Gopuff gwałtownie wzrosła w czasie pandemii wirusa COVID-19, przyciągając wielu konkurentów gotowych działać na stracie, aby zdobyć udziały w rynku i fundusze venture capital na ekspansję. Jednak wzrost i finansowanie drastycznie spadły po zniesieniu lockdownów, kiedy klienci zaczęli wracać do sklepów i restauracji, zmuszając firmy do oszczędności i redukcji kosztów.
Gopuff zamierza skoncentrować się na rozszerzaniu oferty reklamowej, płatnych subskrypcjach członkowskich oraz własnych markach, aby osiągnąć swoje cele finansowe w tym roku.
W ciągu ostatniego roku firma zanotowała 22 proc. wzrost sprzedaży w sklepach oraz ponad 20 proc. wzrost średnich miesięcznych przychodów na jednego użytkownika.