Fala zwolnień pracowników w Gopuff

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-05-16 17:56

Gopuff, startup specjalizujący się w szybkich dostawach, redukuje swoje zatrudnienie o 6 proc., aby przygotować się na "kolejny etap wzrostu" i osiągnąć cel, jakim jest pozytywny przepływ gotówki oraz rentowność do końca roku – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Firma, zatrudniająca obecnie niecałe 10 tys. pracowników, planuje zwolnienia, które dotkną kilkaset osób w jej amerykańskich strukturach korporacyjnych. Zgodnie z informacjami firmy z siedzibą w Filadelfii, która formalnie nazywa się GoBrands, Gopuff zapewni pakiety odpraw oraz zagwarantuje odchodzącym pracownikom udziały w firmie.

Od 2022 roku Gopuff systematycznie redukuje liczbę pracowników, co do tej pory objęło ponad tysiąc osób w kilku rundach zwolnień. Firma zmniejszyła również swoją infrastrukturę, zamykając magazyny i konsolidując swoją obecność na rynku.

Popularność firm takich jak Gopuff gwałtownie wzrosła w czasie pandemii wirusa COVID-19, przyciągając wielu konkurentów gotowych działać na stracie, aby zdobyć udziały w rynku i fundusze venture capital na ekspansję. Jednak wzrost i finansowanie drastycznie spadły po zniesieniu lockdownów, kiedy klienci zaczęli wracać do sklepów i restauracji, zmuszając firmy do oszczędności i redukcji kosztów.

Gopuff zamierza skoncentrować się na rozszerzaniu oferty reklamowej, płatnych subskrypcjach członkowskich oraz własnych markach, aby osiągnąć swoje cele finansowe w tym roku.

W ciągu ostatniego roku firma zanotowała 22 proc. wzrost sprzedaży w sklepach oraz ponad 20 proc. wzrost średnich miesięcznych przychodów na jednego użytkownika.