Fatalne oceny Cyberpunka na konsolach

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-12-12 09:53
zaktualizowano: 2020-12-12 09:59

Pojawiły się recenzje “Cyberpunka” na konsole. Oceny graczy są na katastrofalnie niskim poziomie

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaka jest średnia ocen gry na konsole PS4 i XBOX,
  • jakie są wybrane opinie graczy,
  • jakie będą reperkusje tego dla spółki.

Tego przed premierą flagowej gry CD Projektu nie spodziewali się chyba najwięksi pesymiści: oceny grających na konsolach starej generacji (a to około 70 proc. rynku).

Na portalu Metacritic średnia ocena grających na PlayStation 4 to 2,1 (przy maksymalnej ocenie 10).

Z prawie 2,2 tys. ocen (stan na sobotni poranek) aż 1,77 tys. jest negatywnych, a zaledwie 321 pozytywnych.

“Cyberpunk jest nieskończony, nudny i pełen błędów” - skarży się jeden z graczy, który wystawił ocenę “1” (najniższa to zero).

“W grę w obecnym stanie nie da się grać” - dodaje inny.

“To aż nieprawdopodobne. Gra ma grafikę na poziome PlayStation 3” - podsumowuje użytkownik, który dał ocenę “zero”.

Spółka wydała tzw. hotfixa, który ma naprawić długą listę błędów.

Oceny grających na konsoli XBOX są tylko niewiele lepsze - średnia wynosi 2,6/10.

“Sprzedawanie takiego produktu przez CD Projekt Red to niesmaczny żart. Właśnie dlatego studio nie wysyłało kopii gry na konsolę testerów. Musieli wiedzieć, jak jest zła, a mimo to zdecydowali się na sprzedaż. Hańba” - brzmi jedna z recenzji.

“CD Projekt musi nas za to przeprosić. Błędy nie pozwalają grać, a błąd krytyczny zakończył rozgrywkę. Nie można wydać nieskończonej gry” - dodają inni.

Oceny grających na PC-tach są lepsze - obecnie na platformie Steam z ponad 101 tys. recenzji 79 proc. jest pozytywnych (wyjściowo w dniu premiery odsetek wynosił 70 proc.).

– Główny problem to starsze generacje konsol, a to 70 proc. sprzedaży. Tymczasem gra nie jest de facto gotowa na ten sprzęt. Pojawiają się głosy, że nie powinna była być na niego wydana w tym stanie, tylko dopieszczona, bo to nie jest poziom godny CD Projektu. Stąd nerwowa reakcja inwestorów. Na dodatek nie dostali oni recenzji gry przed zakupem. To, czy będą one na poziomie 50 czy 60 pkt na 100 nie jest już w tej chwili najważniejsze, bo mleko się rozlało i rozpoczęła się negatywna kampania marketingowa. Pojawiają się memy, prześmiewcze porównania – mówi Paweł Sugalski, zarządzający funduszem Rockbridge Gier i Innowacji.

Jego zdaniem zaufanie do zarządu producenta gier zostało nadszarpnięte, a słabe recenzje oraz prześmiewcze filmiki i memy mogą skutkować zmniejszeniem sprzedaży “Cyberpunka”. Więcej w zapisie czatu zarządzającego z inwestorami>>

Sieć WalMart obniżyła już cenę kopii na Xbox z niespełna 50 do 44 USD.

Analitycy zakładali przed premierą sprzedaż około 35 mln kopii gry, ale pojawiły się już pierwsze zapowiedzi obniżenia prognoz do 20-25 mln.

Poznaj program konferencji online "Biznes w gamingu i esporcie" 25 stycznia 2021 >>