Producent i dystrybutor armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej, który w kwietniu sfinalizował zakup za 191 mln zł działającego w tej samej branży czeskiego Novaservisu, pracuje nad pięcioletnią strategią rozwoju grupy.
- Chcielibyśmy ją opublikować pod koniec roku, a najpóźniej na początku I kwartału 2012 r. - mówi Aneta Raczek, prezes Ferro.
Dodaje, że będzie dotyczyć działań na poszczególnych rynkach, kwestii ujednolicenia dystrybucji i zakresu produktów. Nie wiadomo jeszcze czy znajdą się w niej długoterminowe prognozy dla grupy. W tym roku na pewno społka nie opublikuje szacunkow.
Przypomnijmy, że po I kwartale 2011 r. Ferro (bez wyników Novaservis) zanotowało 2,8 mln zł zysku netto (plus 10 proc. r/r) i 38,2 mln zł przychodów (plus 13 proc. r/r).
- Szacujemy, że w II kwartale tego roku dynamika przychodów Ferro bedzie dwucyfrowa, a Novaservis jednocyfrowa. Jesli chodzi o marże brutto na sprzedaży to w I kwartale 2011 r. nie były tak dobre (wyniosły 27,1 proc.) jak w analogicznym okresie w 2010 r., gdy sięgnęły 30,9 proc. Chcemy, by rosły, ale wciąż walczymy o rynek i ponosimy tego koszty - mowi Aneta Raczek.