Czytasz dzięki

FIFA gotowa powiększyć turniej MŚ do 48 drużyn

  • PAP
opublikowano: 15-03-2019, 21:36

Podczas piątkowego posiedzenia Rady Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA) w Miami zadeklarowano chęć współpracy z Katarem w celu rozszerzenia liczby uczestników mistrzostw świata 2022 do 48, ale dodając co najmniej jeden kraj jako współgospodarza.

W konferencji prasowej po posiedzeniu Rady UEFA wziął udział szef tej organizacji Gianni Infantino. Zapewnił, że rozszerzenie liczby drużyn z 32 do 48 jest wykonalne. Warunkiem jednak jest włączenie do organizacji przynajmniej jednego dodatkowego kraju, jako gospodarza. W grę wchodzą Bahrajn, Zjednoczone Emiraty Arabskie lub Arabia Saudyjska.

"Jeśli tak się stanie, to będzie fantastycznie. Jeśli nie, również będzie doskonale" - powiedział Infantino.

Jak przyznał wcześniej, Katarczycy są otwarci na większy format turnieju. FIFA jednak podejmie decyzję nie później niż w czerwcu.

Mistrzostwa świata 2022 mają się rozpocząć 21 listopada i potrwać do 18 grudnia. Ubiegłoroczny mundial w Rosji wygrała Francja.

Już wcześniej FIFA zdecydowała, że 48 reprezentacji wystąpi na MŚ 2026, które wspólnie zorganizują Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk.

Rada FIFA zdecydowała się również wprowadzić pilotażową edycję Klubowych Mistrzostw Świata z udziałem 24 drużyn. Europejskie Stowarzyszenie Klubów (ECA) potwierdziło, że nie akceptuje tego turnieju w takiej formie i kluby nie wezmą w nim udziału.

"Mamy nadzieję, że zagrają na nim wszystkie największe zespoły. Największe kluby powinny mieć taką światową platformę. Będziemy kontynuować naszą dyskusję" - oświadczył Infantino.

Pierwsza edycja Klubowych Mistrzostw Świata z udziałem 24 zespołów, miałaby się odbyć w czerwcu i lipcu 2021 roku. W tej formie turniej odbyłby się przez trzy następne lata i zastąpiłby rozgrywany obecnie z udziałem siedmiu zespołów.

Podczas piątkowego posiedzenia zatwierdzono również zastosowanie systemu VAR podczas mistrzostw świata kobiet, które zostaną rozegrane od 7 czerwca do 7 lipca we Francji. 

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane