Finansowy błądzi w cyfrowym lesie

opublikowano: 08-08-2016, 09:15

W świecie nowych technologii CFO czuje się niepewnie. Na pomoc firmy liczyć nie może.

Nie ma zmiłuj się — zakres obowiązków statystycznego dyrektora finansowego (CFO) sukcesywnie się zwiększa. Nie dość, że jak dawniej odpowiada za finanse, to jeszcze musi angażować się w nowe wyzwania, na które wpływ mają pęczniejące zbiory danych, zmieniające się przepisy i presja akcjonariuszy. Do tego trzeba dodać cyfrowe innowacje. Nic dziwnego, że wiele osób sprawujących tę funkcję mówi o przeciążeniu i dezorientacji. Oczekują wsparcia pracodawcy, ale go nie dostają.

Fotolia

Ponad połowa CFO (52 proc.) narzeka na brak możliwości delegowania dotychczasowych obowiązków, aby wywiązać się z zadań newralgicznych dla biznesu — wynika z raportu EY. 56 proc. badanych większość czasu spędza na upewnianiu się, że firma działa w zgodzie z regulacjami, a 51 proc. — na sprawach operacyjnych. 47 proc. przyznaje, że nie ma kwalifikacji, by zająć się strategicznymi priorytetami. Prawie sześciu na 10 respondentów (58 proc.) twierdzi, że musi podciągnąć, w informatyce i analizie danych. Najczęściej taką potrzebę zgłaszają reprezentanci mediów i rozrywki (70 proc.), branży motoryzacyjnej (65 proc.) i IT (58 proc.).

— Konieczność wejścia w cyfrowy świat i nowe regulacje to jedno. Dysponowanie odpowiednimi kompetencjami, zasobami i strukturami organizacyjnymi to coś zupełnie innego. Rosnącym wymaganiom powinno towarzyszyć wsparcie. W przeciwnym razie dyrektor finansowy nie podoła zarówno nowym, jak i tradycyjnym zadaniom — uważa Agnieszka Bryll, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego EY.

Dyrektorzy finansowi z pokolenia Y wydają się lepiej przystosowani do nowych czasów — 63 proc. wie, że musi się nauczyć przywództwa i budowania zespołu. Taką potrzebę widzi niecała połowa pokolenia „baby boomers”.

58 proc. - Taki odsetek dyrektorów finansowych zdaje sobie sprawę, że w przyszłości niezbędnym elementem ich pracy będzie dostarczanie danych i ich zaawansowana analiza — wynika z sondażu EY.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane