Finlandia wzmacnia zakaz reklamy alkoholu

Finlandia planuje zaostrzenie przepisów dotyczących reklamy alkoholu, donosi Bloomberg.

Wcześniej podobne działania przeprowadzono w przypadku wyrobów tytoniowych. Za wszystkim stoi chęć ochrony dzieci przed tymi używkami.

Rząd w Helsinkach zamierza zakazać reklamy wyrobów alkoholowych w miejscach publicznych, takich jak przystanki autobusowe czy na bilbordach, jednocześnie zezwolić ma na sponsorowanie imprez sportowych i koncertów. Nielegalne z kolei mają być reklamy napojów związane z udziałem konsumentów w grach, konkursach czy loteriach.

Ta decyzja oznacza podjęcie przez Finlandię ostatnich działań mających na celu ochronę dzieci przed szkodliwymi, uzależniającymi środkami aktywnymi. Od 2012 r. sklepy sprzedające wyroby tytoniowe maja zakaz ich eksponowania, podobnie w przypadku samych marek, co zmusza detalistów do sprzedaży ich „spod lady” lub trzymanie w zamkniętych, nieprzezroczystych pojemnikach. Z kolei od 2015 r. nielegalne staną się automaty do sprzedaży papierosów.

Zakaz reklamy zewnętrznej i wprowadzenie nowych restrykcji jest dosyć zaskakujący – ocenia Elina Ussa, dyrektor zarządzający w Federacji Przemysły Browarniczego i Napojów Bezalkoholowych. Dodaje, że bez wątpienia będzie miało to wpływ na branżę i wprowadzanie nowych produktów na rynek.

Spośród państwa skandynawskich, całkowity zakaz reklamy alkoholu obowiązuje w Norwegii

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Finlandia wzmacnia zakaz reklamy alkoholu