Warszawskie centrum usług wspólnych Ascensia Diabetes Care, firmy specjalizującej się w leczeniu cukrzycy, zostało otwarte dwa lata temu. Polski zespół przejął zarządzanie wszystkimi europejskimi działaniami księgowymi: zleceniami, zobowiązaniami i należnościami. W 2017 r. centrum zatrudniało 35 osób, dziś jest ich 90. Poza księgowymi są to specjaliści od podatków, danych podstawowych, płac, jakości, łańcucha dostaw i IT. Firma właśnie powiększyła powierzchnię biura w Warszawie: wynajęła dodatkowo915 m kw. i ma prawie 2,4 tys. m kw. Dzięki temu liczba pracowników będzie mogła wzrosnąć do 250.
— Na rozwój warszawskiej siedziby ma wpływ przede wszystkim dostęp do wykwalifikowanego, wyszkolonego i znającego języki obce personelu. Ponadto stolica jest bardzo dobrze skomunikowana z innymi miastami Polski oraz świata. Nasz rozwój jest oznaką sukcesu, jaki udało nam się osiągnąć w działalności naszego regionalnego centrum. W Warszawie zatrudniamy ekspertów z różnych dziedzin — mówi Paweł Łobejko, dyrektor Global Accounting Services w Ascensia Diabetes Care.
W planach firmy jest rozszerzenie działalności o nowe produkty i usługi kierowane do osób zmagających się z cukrzycą, w tym ciągły system monitoringu poziomu cukru we krwi oraz cyfrową bazę do zarządzania rozwiązaniami oferowanymi przez Ascensia. Ascensia Diabetes Care powstała w 2016 r., gdy Bayer sprzedał dział firmie Panasonic Healthcare Holdings. Firma zatrudnia około 1,7 tys. pracowników, prowadzi działalność w 31 krajach, a jej produkty są sprzedawane w 125.
55 tys. Tyle osób pracuje w centrach usług BPO, SSC, IT i B+R w Warszawie, to prawie 1/5 zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług w Polsce, szacuje ABSL.