Firmowe finanse w telefonie

Materiał sponsorowany
30-04-2014, 00:00

Wraz z bankowością mobilną zdanie „bankowanie w dowolnym miejscu i o dowolnej porze” staje się w końcu rzeczywistością.

Zainteresowanie mobilnym dostępem do finansów rośnie bardzo szybko, zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i firmowych. Naturalnie oczekiwania tych dwóch grup są różne. W przedsiębiorstwach z systemu korzysta codziennie wiele osób o różnych potrzebach i uprawnieniach: prezesi, dyrektorzy finansowi czy główni księgowi.

Osobom odpowiedzialnym za zarządzanie finansami szczególnie zależy na dostępie do informacji w dowolnym miejscu i czasie. Mimo przebywania na spotkaniu czy w podróży służbowej oczekują możliwości sprawdzenia zleceń płatniczych przygotowanych przez pracowników oraz finalnego zatwierdzenia płatności poprzez bankowość mobilną. Dyrektor finansowy czy prezes często chce otrzymywać przypomnienia o transakcjach oczekujących na jego akceptację i mieć stały wgląd do wybranych raportów i zestawień.

Banki wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując aplikacje mobilne umożliwiające pełną obsługę firmowych rachunków za pośrednictwem smartfonu lub tabletu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Np. aplikacja Banku Millennium zapewnia nie tylko bierny dostęp do informacji o finansach firmy, lecz pozwala zgodnie z nadanym wcześniej poziomem uprawnień na akceptację transakcji lub ich odrzucenie oraz odesłanie z komentarzem do osoby, która wprowadziła zlecenie. Z kolei usługa „single sign on” zapewnia dostęp do rachunków i produktów bankowych wielu spółek za pomocą jednego kodu dostępu — to doskonały przykład na to, jak rozwiązania mobilne mogą w praktyce ułatwić przedsiębiorcom zarządzanie finansami kierowanych przez nich firm.

Większość klientów korporacyjnych potwierdza, że bankowość mobilna jest łatwiejsza i bezpieczniejsza, niż wcześniej przypuszczali. Te pozytywne opinie pozwalają zakładać, że kanał mobile bankingu będzie stale rósł, a w niedalekiej przyszłości zdecydowana większość klientów firmowych będzie korzystała z banku w telefonie.

Materiał przygotowany przez Bank Millennium

RICARDO CAMPOS

dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Banku Millennium

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał sponsorowany

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Firmowe finanse w telefonie