30 proc. pracowników przyznaje, że używa prywatnego e-maila do załatwiania spraw zawodowych – wynika z badania Grupy Progres. Zdarza się, że poza wiadomościami na ich skrzynki trafiają też pliki z danymi firmowymi.
Spośród osób korzystających z prywatnych skrzynek do realizowania obowiązków służbowych 71 proc. deklaruje, że robiło to maksymalnie kilka razy, a 12 proc. tylko raz. 17 proc. stwierdziło, że praktykuje to bardzo często.
– Według moich obserwacji przedsiębiorcy często nie są do końca świadomi tego, co dzieje się w sieci i na jakie skrzynki trafiają firmowe dokumenty. Nie edukują pracowników, jak powinni postępować i dlaczego nie należy używać prywatnej poczty w celach zawodowych – mówi Magda Dąbrowska, wiceprezes Grupy Progres.
Poznaj program konferencji online “Umowy wdrożeniowe na systemy IT”, 28-29 września 2021 >>
Zdaniem 42 proc. badanych używanie prywatnej skrzynki do służbowej korespondencji można usprawiedliwić wyjątkową sytuacją. Połowa respondentów wyjaśnia, że robi tak, gdy musi pracować w domu po godzinach i pilnie skończyć zawodowe zadanie. W 36 proc. przypadków przyczyną jest awaria poczty służbowej, a w 14 proc. brak dostępu do niej.