Firmy zachęcają do oglądania TV
Domy mediowe tworzą audycje telewizyjne dopasowane do ich klientów
W PRZYCHYLNYM ŚRODOWISKU: Za parę lat tradycyjne bloki reklamowe stracą sens. Reklamy będą emitowane w odpowiedniej obudowie. Na Zachodzie już teraz powstaje mnóstwo produkcji fundowanych przez firmy — wyjaśnia Iwona Dynowska, dyrektor ds. rozwoju w Optimum Media. fot. Borys Skrzyński
Domy mediowe rozszerzają działalność. Już teraz uczestniczą w produkcji programów telewizyjnych tematycznie pasujących do profilu działalności swych klientów. Wszystko po to, by ich reklamy emitowane były w odpowiedniej obudowie.
Coraz więcej klientów domów mediowych chce, by ich reklamy były emitowane w pobliżu programów nawiązujących tematyką do prowadzonej przez nich działalności. Dlatego na ich zlecenie powstają finansowane przez nich programy telewizyjne.
Skusić zainteresowanych
— Tego typu programy mają przyciągnąć przed telewizory grupę docelową klienta. Na przykład biuro podróży tworzy program o wyprawach dookoła świata. Przyciągnie on przed ekrany ludzi, którzy interesują się taką tematyką i sprawi, że zupełnie inaczej odbiorą oni reklamę firmy — wyjaśnia Iwona Dynowska, dyrektor ds. rozwoju w domu mediowym Optimum Media.
Twierdzi, że udział domu mediowego w tego rodzaju przedsięwzięciach polega na szukaniu ciekawych tematów, nadających się na programy telewizyjne. Często również jego zadaniem jest doprowadzenie do nawiązania współpracy między twórcą, który ma pomysł na ciekawy program, a klientem, do którego będzie on pasował tematycznie. Domy mediowe pertraktują również ze stacjami telewizyjnymi. Po prostu koordynują całość działań.
W powijakach
— Produkcja własnych programów telewizyjnych nie jest jeszcze popularna wśród polskich firm. Na Zachodzie w domach mediowych zajmują się tym ogromne wyspecjalizowane działy. U nas to dopiero początek — zauważa Jakub Benke, dyrektor ds. zakupu mediów w Initiative Media.
Niektóre korporacje ściągają do Polski audycje przygotowane na Zachodzie.
— Unilever nagrał na Zachodzie program będący dobrym otoczeniem dla jego reklam. Teraz firma ściągnęła go również do polskiej telewizji — mówi Jakub Benke.
Zdaniem Radosława Janowicza, dyrektora generalnego z Opimedia Poland, w naszym kraju dużym zainteresowaniem klientów na razie cieszy się sponsoring już gotowych programów.
— To o wiele prostsze rozwiązanie. Bez problemu można znaleźć już gotowy i pasujący do klienta program. Nagrywanie własnych audycji jest nieporównywalnie droższe od sponsoringu. Dlatego większość firm nie chce się w to angażować — dodaje Radosław Janowicz.