Firmy zwlekają z mobilnością

opublikowano: 24-09-2014, 00:00

Polacy wydają się być zachwyceni technologiami mobilnymi, ale krajowy biznes ich entuzjazmu nie podziela. I nie nadąża za trendami.

Wartość rynku m-commerce w Polsce rośnie szybko. Jak wynika z raportu opracowanego przez mGenerator.pl, jeszcze w tym roku sektor ten ma szansę osiągnąć pułap 1 mld zł, natomiast w 2015 r. może wynieść 2,5 mld zł. Już teraz smartfony posiada połowa Polaków, niemal co trzeci kupił tablet. A możliwość stałego dostępu do internetu sprawia, że w tej sporej już grupie są też potencjalni klienci, którzy za pośrednictwem komórki chętnie przeglądają oferty nie tylko dużych, znanych firm, ale „przeczesują” też informacje lokalne. Tylko że spora część przedsiębiorców jeszcze tego nie dostrzega.

Do potrzeb klientów mobilnych swoje sklepy internetowe przystosowało 31,49 proc. ich właścicieli (wzrost o 7 proc. w ciągu roku). Inaczej wygląda to w przypadku firm nieprowadzących działalności w e-handlu. Stronę mobilną posiada jedynie 5,3 proc. krajowych przedsiębiorstw, aplikację mobilną — 0,25 proc., obydwa warianty wdrożył u siebie tylko 1 proc. firm.

— Prawie połowa badanych sklepów internetowych zamierza wdrożyć rozwiązania mobilne w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. W przypadku innych firm plany wdrożenia rozwiązań mobilnych ma 51,44 proc. przedsiębiorstw. Większość z tych, które planują to zrobić, czyli 42,9 proc., daje sobie dwa lata na wdrożenie — przypomina Piotr Krawiec, prezes mGenerator.pl.

Sklepy działające w przestrzeni mobilnej już teraz mogą cieszyć się z rosnącego zainteresowania m-zakupami. 18,22 proc. z nich zadeklarowało, że transakcje w tym kanale sprzedaży stanowią od 5 do 10 proc. wszystkich zamówień. Rok wcześniej było to 12 proc. Jednak przeszkodą w prowadzeniu m-sprzedaży są ograniczenia w płatnościach mobilnych, wdrożyło je jedynie 6,24 proc. ankietowanych. Klienci najczęściej płacą więc przelewem bankowym, wykorzystują opcję płatności za pobraniem lub formułę szybkich płatności internetowych.

— W ciągu ostatniego roku liczba tych, którzy wdrożyli płatności mobilne do swoich e-sklepów, nie uległa znaczącej zmianie. Powodem może być brak uniwersalnego standardu, który ułatwiłby to zadanie e-sklepom — zaznacza Piotr Krawiec.

Przedsiębiorcy i właściciele firm wypowiedzieli się także na temat korzyści, jakie przynosi posiadanie aplikacji czy mobilnej wersji e-sklepu lub strony internetowej. Przede wszystkim to zwiększa dostępność do sklepu lub firmy (tak odpowiedziało 75,6 proc. badanych), dostosowuje ją do nowych wymagań klientów (60,49 proc.), tworzy wizerunek innowacyjnego biznesu (53,71 proc.). Zdaniem 22,3 proc., zwiększa sprzedaż.

— E-sklepy zauważyły konieczność wdrożenia rozwiązań mobilnych. Sytuacja wygląda gorzej w firmach, które nie są świadome konieczności posiadania rozwiązań mobilnych — twierdzi Piotr Krawiec. Dlatego uważa, że potrzebna jest edukacja rynku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane