FIS Global przyniesie tysiąc etatów

opublikowano: 05-04-2013, 00:00

Dostawca technologii bankowych z USA myśli o dwóch centrach: w Poznaniu i Warszawie. Czeka na decyzję klienta.

Tysiąc miejsc pracy — liczba powalająca, ale nie dla FIS Global, notowanego na NYSE dostawcy technologii wykorzystywanych w bankowości i systemach płatniczych, który zatrudnia na świecie 35 razy więcej osób. Spółka, która świadczy usługi dla 14 tys. instytucji, chce otworzyć w Polsce dwa centra zatrudniające po 500 osób każde.

LEKCJA CIERPLIWOŚCI:
 Na decyzję FIS Global, którego szefem jest Frank Martire, polska strona czeka od początku roku. Może zapadnie już w tym miesiącu? [FOT. ARC]
LEKCJA CIERPLIWOŚCI: Na decyzję FIS Global, którego szefem jest Frank Martire, polska strona czeka od początku roku. Może zapadnie już w tym miesiącu? [FOT. ARC]
None
None

Dlaczego tu

— Firma ma klienta w niemieckojęzycznym kraju. Nie chce go obsługiwać z Londynu, lecz z tańszej Polski. Myśli o dwóch centrach:w Warszawie i Poznaniu — twierdzi źródło „PB”.

Decyzja o inwestycji miała zapaść na początku roku, ale FIS Global ją odkłada, bo czeka na zlecenie od klienta. Podobno firma przestała się kontaktować z polską stroną, ale dwa tygodnie temu potwierdziła, że projekt jest nadal aktualny i niewykluczone, że zakończy wybór lokalizacji w ciągu miesiąca. Inwestor brał pod uwagę także Kraków, ale obawiał się, że nie znajdzie tak dużej liczby pracowników w mieście, które jest drugim po Warszawie skupiskiem centrów usług z zagranicznym kapitałem (55) i ma najwięcej w Polsce osób zatrudnionych w sektorze (19,4 tys., prawie o 5 tys. więcej niż Warszawa). Projekt FIS Global to service desk, czyli obsługa aplikacji informatycznych i usuwanie problemów informatycznych.

Nic nie wiedzą

Nie udało się potwierdzić informacji w miastach, na które stawia inwestor.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Nie komentuję — ucina Marcin Przyłębski, szef Biura Obsługi Inwestorów w urzędzie miasta Poznań.

Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy, o projekcienie słyszał. Biuro prasowe FIS Global nie odpowiedziało na pytania „PB” w tej sprawie. Inwestorem zajmuje się Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Sławomir Majman, prezes agencji, był wczoraj nieuchwytny.

Ale gratka

Eksperci przyznają, że projekt jest wyjątkowo duży.

— To potwierdza, że pozycja Polski jest nadal mocna. Co ciekawe,kilka firm myśli o otwarciu podobnej wielkości centrów w Polsce — twierdzi Paweł Panczyj ze Związku Liderów Usług Biznesowych (ABSL).

Firmy rzadko otwierają od razu tak duże centra usług. Zwykle osiągają takie rozmiary w kolejnych etapach inwestycji. Ponad 1 tys. osób zatrudniają w centrach usług w Polsce: France Telecom, Capgemini, IBM, General Electric, Hewlett Packard, arvato, Nokia Siemens Networks, Citigroup, Shell, Accenture, Infosys, Tieto, State Street, Sabre i Mellon. ABSL przewiduje, że w tym roku przybędzie w sektorze nowoczesnych usług biznesowych 20 tys. miejsc pracy. Dziś jest ich 100 tys.

27 mld transakcji

FIS Global ma siedzibę w Jacksonville na Florydzie. Spółka dostarcza oprogramowanie, usługi i outsourcing technologii wykorzystywanych przez instytucje finansowe. Przeprowadza rocznie 27 mld transakcji dla 750 mln osób. Zajmuje 425. pozycję na liście Fortune 500 i jest częścią indeksu Standard & Poor’s 500.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane