W poniedziałek Ford poinformował o połączeniu sił z tureckim konglomeratem oraz koreańskim producentem baterii w celu zbudowania największej na świecie fabryki akumulatorów. Ma ona powstać w Turcji do 2025 roku.
Daniel Acker
W poniedziałek Ford poinformował o połączeniu sił z tureckim konglomeratem oraz koreańskim producentem baterii w celu zbudowania największej na świecie fabryki akumulatorów. Ma ona powstać w Turcji do 2025 roku.
KOC, największy turecki konglomerat przemysłowy, podpisał wstępną umowę, na mocy której stanie się częścią joint venture Forda i produkującej baterie do samochodów elektrycznych południowokoreańskiej firmy SK Innovation.
Współpraca między firmami ma doprowadzić do zbudowania największej na świecie fabryki baterii do samochodów elektrycznych. Decyzja o powstaniu zakładu współgra z plamami Forda, który do 2026 roku chce produkować 2 mln pojazdów EV rocznie.
Szacowany koszt zbudowania fabryki w Ankarze nie został upubliczniony. Wiadomo natomiast, że docelowo to miejsce ma produkować od 30 do 45 GWh akumulatorów rocznie.