Fota zadowolona z III kwartału

PAP
opublikowano: 30-09-2009, 14:03

Fota zakłada, że poziom sprzedaży jednostkowej będzie w tym roku porównywalny do poziomu z 2008 roku.

Na podstawie wyników za minione miesiące zarząd spółki planuje w tym roku 1 proc. marży netto i 3-procentową marżę EBIT. Wyniki skonsolidowane trudno oszacować z uwagi na rozbieżności co do kosztów restrukturyzacji spółki zależnej Autoprima - powiedzieli w rozmowie z PAP przedstawiciele spółki.
"Zakładamy, że sprzedaż Fota SA będzie porównywalna do roku ubiegłego, natomiast wynik będzie dużo lepszy. Chcielibyśmy 2009 rok zakończyć zyskiem z działalności operacyjnej na poziomie około 3 proc. oraz zyskiem netto na poziomie 1 proc. w porównaniu ze stratą w 2008 roku" - powiedział PAP Wojciech Pratkowski, prezes Foty.

Prezes zaznaczył jednak, że nie chce się wypowiadać na temat prognozowanych wyników całej grupy, gdyż trudno oszacować koszty restrukturyzacji jednostki zależnej w Czechach, spółki Autoprima.

W 2008 roku grupa Fota miała 693,4 mln zł przychodów, 12,9 mln zł straty operacyjnej i 42,8 mln zł straty netto.

Na poziomie jednostkowym Fota miała 501,4 mln zł przychodów i 38,3 mln zł straty netto.

W I półroczu tego roku grupa miała 351,8 mln zł przychodów, 9,77 mln zł zysku operacyjnego i 4,4 mln zł zysku netto.

Jednostkowo w I półroczu przychody Foty wyniosły 245,4 mln zł, zysk operacyjny 7,34 mln zł, a zysk netto 1,95 mln zł.

Fota jest zadowolona ze sprzedaży w trzecim kwartale, wyjątkowo dobry był lipiec.

"Nie ma odstępstw od przyjętych założeń, jeśli chodzi o dyscyplinę kosztową. Planujemy zamknąć trzeci kwartał zyskiem, a na ostateczny wynik wpływać będą wyniki sprzedaży. Trzeci kwartał był dobry pod względem sprzedaży, w szczególności bardzo dobry był lipiec" - powiedział PAP Paweł Gizicki, wiceprezes spółki.

Wiceprezes podkreślił, że spółka nie ma już instrumentów pochodnych, które mocno obciążały wyniki spółki w ubiegłym roku.

Pod koniec czerwca spółka zawarła porozumienie z ING BSK, na mocy którego zobowiązanie spółki wobec banku z tytułu opcji wynosiło 13,13 mln zł i ma zostać spłacone do końca sierpnia 2013 roku.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane