Francja banuje sprzedawców z call center

opublikowano: 05-05-2016, 11:01

Już na początku czerwca zacznie we Francji działać specjalna strona, za pomocą której będzie można jednym kliknięciem wypisać swój numer telefonu ze wszystkich baz wykorzystywanych przez telemarketerów. To inicjatywa rządowa.

Strona powstaje na zamówienie ministra ds. praw konsumentów, który we Francji nie jest urzędem, jak UOKiK w Polsce, lecz państwowym urzędnikiem w randze sekretarza stanu. - Mogę państwu zagwarantować, że ten mechanizm zadziała z całą pewnością - powiedziała minister ds. praw konsumentów Martine Pinville w rozmowie z kanałem RTL, używając sformułowania znanego Francuzom właśnie z zaczepek telemarketerów.

Alan Clark/Flickr  CC BY-ND 2.0

Aby nie odbierać więcej telefonów od telemarketerów oferujących najróżniejsze usługi czy reklamujących towary wystarczy wejść na stronę www.bloctel.gouv.fr (ruszy 1 czerwca) i w specjalnym oknie wpisać numer telefonu, na który mają nie dzwonić pracownicy call center. 

Zastrzeżone dla telemarketerów numery będą zgłaszane do firm prowadzących centra telefonicznej sprzedaży zawsze na koniec miesiąca, toteż blokada własnego numeru będzie działała dopiero po określonym czasie. Wszyscy operatorzy call center będą mieli obowiązek usunąć zgłoszone przez stronę numery ze wszystkich swoich baz.

Za nieprzestrzeganie tego przepisu posiadaczom baz klientów będzie grozić grzywna w wysokości 75 tys. EUR - o ile są przedsiębiorcami zarejestrowanymi we Francji.

Strona będzie również miejscem do zgłaszania zagranicznych numerów, z których sprzedawcy nękają Francuzów. Każdy, kto odbierze niechciany telefon z zagranicy będzie mógł zgłosić nazwę instytucji, która taki telefon wykonała.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś, TheLocal.fr

Polecane