Francuz na czele nC+

MEW
opublikowano: 2012-12-03 00:00

Julien Verley pokieruje platformą powstałą z połączenia „n” i Cyfry+. Musi zmierzyć się z Cyfrowym Polsatem i kablówkami.

nC+ — tak nazywa się platforma powstała z połączenia „n” i „Cyfry+”. Pokieruje nią Julien Verley, wiceprezes do spraw strategii i finansów Grupy Canal+ we Francji. To niespodzianka, bo w ubiegłym tygodniu sygnalizowaliśmy, że — wbrew wcześniejszym zapowiedziom — prezesem połączonej platformy ma zostać Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

— Zmiana planów dotyczących szefa nC+ jest następstwem decyzji Piotra Waltera o objęciu stanowiska w zarządzie Grupy ITI. Markus Tellenbach skoncentruje się głównie na działaniach w segmencie telewizyjnym. TVN udało się przekonać pana Juliena Verleya do objęcia stanowiska szefa platformy z mandatu TVN — mówi Emilia Ordon, rzeczniczka prasowa Grupy ITI.

Nowy prezes pojawił się wraz z zamknięciem umowy o strategicznym partnerstwie pomiędzy Canal+ i ITI. Wybór menedżera nie dziwi, wszak to francuski koncern będzie miał większościowy udział w połączonej platformie. W ramach umowy Canal+ obejmie również pośrednio 20 proc. udziałów w TVN i ma opcję zwiększenia zaangażowania. Zapłaci za TVN 277 mln EUR, choć wcześniej była mowa o 230 mln EUR.

— Jest to spowodowane różnicami kursowymi — tłumaczy Emilia Ordon. 44-letni Julien Verley będzie pełnił dotychczasowe funkcje we francuskim koncernie do stycznia 2013 roku. Zna polską spółkę, bo był członkiem rady nadzorczej Canal+ Cyfrowego. Szefem strategii francuskiego Canal+ został w 2011 r., odpowiadał za rozmowy dotyczące partnerstwa z ITI i Grupą TVN. Canal+ będzie miał trzech przedstawicieli w zarządzie nC+ — obok prezesa będzie to Beata Mońka oraz Nicolas Dandoy.

Ze strony Grupy TVN w zarządzie będzie zasiadał Christian Anting i Artur Przybysz. Fuzja obu platform pozwoli im się wzmocnić na bardzo konkurencyjnym rynku płatnej telewizji w Polsce. nC+, określane przez właścicieli jako „lider płatnej telewizji premium”, będzie musiała się zmierzyć z Cyfrowym Polsatem. A ten jest większy, kupił w ostatnich latach Telewizję Polsat, internetową iPla oraz spółkę zajmującą się transmisją telewizji mobilnej, rozwija ofertę programową i współpracę z operatorem sieci Plus, powiązanym osobą właściciela. Mocno o rynek walczą też operatorzy sieci kablowych.

— Dzięki wyjątkowej, ekskluzywnej ofercie programowej, najnowocześniejszej technologii oraz doświadczonemu zespołowi, nowa platforma nC+ będzie bardzo atrakcyjna dla wielu gospodarstw domowych w Polsce. Korzystając ze wsparcia dwóch wiodących spółek telewizyjnych, Grupy Canal+ oraz Grupy TVN, nC+ zapewni sobie wszystkie niezbędne środki do rozwoju — mówi Julien Verley, prezes nc+. Nowa oferta nC+ ma się pojawić wiosną. Platforma chce w ciągu trzech lat zwiększyć bazę klientów z 2,5 mln do 3 mln.