Future Healthcare werbuje banki i ubezpieczycieli

opublikowano: 01-10-2019, 22:00

Firma, która wkrótce ruszy w Polsce, jednym proponuje polisy na miarę, innym — pośrednictwo w sprzedaży.

Portugalski Future Healthcare, specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem związanym z prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi za pomocą systemu informatycznego FHNET, wchodzi w finalną fazę urządzania biznesu nad Wisłą. Firma kończy kontraktowanie 150 szpitali prywatnych zrzeszonych w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Szpitali Prywatnych i 800 punktów ambulatoryjnych. We wtorek ruszyła na poszukiwanie zakładów ubezpieczeniowych, które przygotują specjalnie dla niej polisy oraz banków, które będą wspierać ubezpieczycieli w sprzedaży.

Celem FH jest dostarczenie kompleksowego ubezpieczenia szpitalnego i od raka. Model biznesowy polega na płaceniu za każdą wykonaną usługę medyczną (zasada fee for service), gdy w Polsce powszechne jest rozliczanie kapitacyjne — na grupę pacjentów przypada określona pula pieniędzy. Wysokość miesięcznej składki będzie zależna od sumy gwarancyjnej ubezpieczenia. W przypadku ochrony indywidualnej ceny będą zaczynać się od 75 zł dla polisy szpitalnej i 100 zł dla polisy od raka.

FH, które zarabia na prowizji liczonej od składki, zakłada, że do sprzedaży trafią jeszcze tańsze ubezpieczenia grupowe. Wszystko będzie zależeć od ubezpieczycieli. Stanisław Borkowski, partner Future Healthcare, podkreśla, że produkt jest nowością na polskim rynku, a lista firm wstępnie zainteresowanych współpracą — długa. Liczy zarówno na ubezpieczycieli życiowych, jak i majątkowych. Do kooperacji zachęca też banki.

— Prywatne ubezpieczenie zdrowotne nie jest na polskim rynku niczym nowym. W Polsce działają zarówno firmy, które oferują produkty ubezpieczeniowe pokrywające opiekę ambulatoryjną, jak i prywatne szpitale. Zainteresowanie jest coraz większe, o czym świadczy rosnąca liczba osób posiadających tego typu ubezpieczenie — według danych na koniec czerwca tego roku było ich ponad 2,7 mln, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. Czas pokaże, czy oferta Future Healthcare przyjmie się w Polsce. Z pewnością może ona ułatwić ubezpieczycielom oferowanie i obsługę ubezpieczenia szpitalnego, a klientom korzystanie z niego. Najważniejsze, aby trafić do rynku z odpowiednim przekazem marketingowym, uświadamiającym konsumentom, że prywatna opieka zdrowotna jest bardzo potrzebna, ponieważ publiczna jest coraz mniej wydolna, a osób potrzebujących pomocy medycznej coraz więcej — zauważa Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy