Czytasz dzięki

Future Healthcare werbuje banki i ubezpieczycieli

opublikowano: 01-10-2019, 22:00

Firma, która wkrótce ruszy w Polsce, jednym proponuje polisy na miarę, innym — pośrednictwo w sprzedaży.

Portugalski Future Healthcare, specjalizujący się w zarządzaniu ryzykiem związanym z prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi za pomocą systemu informatycznego FHNET, wchodzi w finalną fazę urządzania biznesu nad Wisłą. Firma kończy kontraktowanie 150 szpitali prywatnych zrzeszonych w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Szpitali Prywatnych i 800 punktów ambulatoryjnych. We wtorek ruszyła na poszukiwanie zakładów ubezpieczeniowych, które przygotują specjalnie dla niej polisy oraz banków, które będą wspierać ubezpieczycieli w sprzedaży.

Celem FH jest dostarczenie kompleksowego ubezpieczenia szpitalnego i od raka. Model biznesowy polega na płaceniu za każdą wykonaną usługę medyczną (zasada fee for service), gdy w Polsce powszechne jest rozliczanie kapitacyjne — na grupę pacjentów przypada określona pula pieniędzy. Wysokość miesięcznej składki będzie zależna od sumy gwarancyjnej ubezpieczenia. W przypadku ochrony indywidualnej ceny będą zaczynać się od 75 zł dla polisy szpitalnej i 100 zł dla polisy od raka.

FH, które zarabia na prowizji liczonej od składki, zakłada, że do sprzedaży trafią jeszcze tańsze ubezpieczenia grupowe. Wszystko będzie zależeć od ubezpieczycieli. Stanisław Borkowski, partner Future Healthcare, podkreśla, że produkt jest nowością na polskim rynku, a lista firm wstępnie zainteresowanych współpracą — długa. Liczy zarówno na ubezpieczycieli życiowych, jak i majątkowych. Do kooperacji zachęca też banki.

— Prywatne ubezpieczenie zdrowotne nie jest na polskim rynku niczym nowym. W Polsce działają zarówno firmy, które oferują produkty ubezpieczeniowe pokrywające opiekę ambulatoryjną, jak i prywatne szpitale. Zainteresowanie jest coraz większe, o czym świadczy rosnąca liczba osób posiadających tego typu ubezpieczenie — według danych na koniec czerwca tego roku było ich ponad 2,7 mln, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. Czas pokaże, czy oferta Future Healthcare przyjmie się w Polsce. Z pewnością może ona ułatwić ubezpieczycielom oferowanie i obsługę ubezpieczenia szpitalnego, a klientom korzystanie z niego. Najważniejsze, aby trafić do rynku z odpowiednim przekazem marketingowym, uświadamiającym konsumentom, że prywatna opieka zdrowotna jest bardzo potrzebna, ponieważ publiczna jest coraz mniej wydolna, a osób potrzebujących pomocy medycznej coraz więcej — zauważa Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane