GfK Polonia: rośnie liczba restauracji

Polska Agencja Prasowa SA
16-11-2005, 15:49

GfK Polonia prognozuje, że w Polsce będzie coraz więcej restauracji i barów zrzeszonych w sieciach. Z najnowszego sondażu tego instytutu wynika też, że rośnie, choć nieznacznie, liczba całorocznych punktów gastronomicznych.

GfK Polonia prognozuje, że w Polsce będzie coraz więcej restauracji i barów zrzeszonych w sieciach. Z najnowszego sondażu tego instytutu wynika też, że rośnie, choć nieznacznie, liczba całorocznych punktów gastronomicznych.

    "Rynek gastronomiczny w Polsce, na którym działają zarówno duże sieci restauracji międzynarodowych, jak i małe niezależne punkty gastronomiczne, jest rynkiem bardzo rozdrobnionym. Nadal tylko około 10 proc. punktów całorocznych jest zrzeszonych w sieciach" - napisali autorzy sondażu.

    Zwrócili również uwagę, że od dwóch lat prężnie rozwijają się punkty należące do sieci. Natomiast liczba punktów sezonowych utrzymuje się mniej więcej na stałym poziomie, choć na ich liczbę oraz osiągane przychody duży wpływ mają warunki pogodowe.

    W Polsce jest 58 tys. punktów gastronomicznych, z czego ponad 75 proc. to punkty z kategorii HoReCa (Hotel-Restaurant-Catering), działające przez cały rok.

  Z sondażu wynika, że odsetek punktów gastronomicznych, które wdrożyły już system kontroli jakości HACCP (Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli) wynosi odpowiednio: około 40 proc. dla punktów działających przez cały rok i około 15 proc. dla punktów sezonowych.

    Chociaż mieszkańcy Europy Zachodniej chętniej niż Polacy jadają poza domem, także i u nas restauratorzy (dotyczy to zarówno punktów całorocznych, jak i sezonowych) deklarują wzrost przychodów.

Sondaż przeprowadzono w lipcu 2005 roku na reprezentatywnej próbie 1000 konsumentów oraz w 850 całorocznych punktach gastronomicznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / GfK Polonia: rośnie liczba restauracji