GForce pomaga zmniejszyć poziom kredytu bankowego

Materiał partnera cyklu
opublikowano: 06-10-2011, 00:00

Cykl: produkty finansowe

Niższe koszty finansowania, lepsza płynność, poprawa rentowności oraz wyższa wiarygodność w oczach kontrahentów — to zalety nowatorskiego rozwiązania GForce-Gwarancja Handlowa proponowanego przez Raiffeisen Bank Polska firmom, niezależnie od branży, w jakiej działają. GForce wykorzystuje gwarancję bankową zabezpieczenia zapłaty. Wyjątkowość rozwiązania polega na tym, że beneficjent gwarancji, czyli dostawca, gdy tylko będzie potrzebował środków, może w każdej chwili z niej skorzystać.

Z kolei klient Raiffeisen Bank Polska, który w transakcji występuje jako firma kupująca, wystawiając gwarancję swojemu kontrahentowi, zyskuje możliwość wynegocjowania z nim kredytu kupieckiego na lepszych warunkach, np. wydłużenia terminu płatności.

To może obniżyć jego zapotrzebowanie na kredyty bankowe, a tym samym obniżyć koszty finansowe. W jaki sposób GForce pomaga zmniejszyć poziom kredytu bankowego? Oto przykład: Przez zaoferowanie swojemu dostawcy Gwarancji Handlowej GForce firma uzyskuje wydłużenie terminu zapłaty do dostawców z 60 do 90 dni, czyli o 1/2. Poziom zobowiązań handlowychzwiększa się o 1/2, czyli z 40 do 60 mln zł. Zapotrzebowanie firmy na kredyty obrotowe spada z 40 do 20 mln zł (o taką samą kwotę, o jaką wzrosły zobowiązania handlowe). Wszystko to oznacza obniżenie kosztów finansowania firmy o połowę (patrz tabelka). Jak wskazuje praktyka, wartością samą w sobie jest też to, że w relację handlową między firmami angażowany jest bank i wystawiana przez niego gwarancja.

– Z GForce skorzystała niedawno firma handlowa, która musiała zgromadzić pokaźne zapasy towarów przed rozpoczynającym się rokiem szkolnym. Możliwość przedstawienia swoim dostawcom gwarancji bankowej umożliwiła znacząco większe zbudowanie potrzebnych zapasów, bez konieczności korzystania ze środków własnych. Kontrahenci mieli pewność, że należności otrzymają i najczęściej decydowali się na realizację gwarancji zaraz po jej wystawieniu. W tym wypadku GForce posłużył nie tylko do finansowania działalności, ale także do wzmocnienia wiarygodności naszego klienta – podkreśla Dariusz Komur z Raiffeisen Bank Polska.

Ważnym atutem dla klienta banku było to, że cała procedura wystawiania i rozliczania gwarancji jest przeprowadzana elektronicznie. Oznacza to bardzo szybką i sprawną obsługę transakcji. Wiele firm, które przekonało się o zaletach GForce występuje o zwiększenie limitów gwarancyjnych, by w szerszym zakresie korzystać z tego unikatowego rozwiązania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera cyklu

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu