Czytasz dzięki

GFT urosło do 850 osób

opublikowano: 25-06-2020, 22:00

Dostawca usług IT przeprowadza się do nowej siedziby i rekrutuje — obecnie online. W tym roku zatrudnił ponad sto osób.

Inwestycje gigantów w chmurę, czyli obiecany przez Microsoft 1 mld USD i nawet 2 mld USD od Google’a, napędzają firmy z branży.

Branża finansowa czy ubezpieczeniowa ma w Polsce jasno określone zasady
co do miejsca przechowywania danych. Zbudowanie polskiego „regionu chmury”
przez Google’a czy Microsoft zlikwiduje ostateczną barierę, która utrudniała
czy uniemożliwiała firmom z tych branż korzystanie z zalet chmury. Spodziewam
się w pierwszej połowie 2021 r. fali projektów przenoszących część aplikacji
polskich firm do „polskiej doliny chmurowej” — twierdzi Wojciech Mach, dyrektor
zarządzający GFT Poland.
Zobacz więcej

DESZCZ FIRM:

Branża finansowa czy ubezpieczeniowa ma w Polsce jasno określone zasady co do miejsca przechowywania danych. Zbudowanie polskiego „regionu chmury” przez Google’a czy Microsoft zlikwiduje ostateczną barierę, która utrudniała czy uniemożliwiała firmom z tych branż korzystanie z zalet chmury. Spodziewam się w pierwszej połowie 2021 r. fali projektów przenoszących część aplikacji polskich firm do „polskiej doliny chmurowej” — twierdzi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający GFT Poland. Fot. ARC

— Po ogłoszeniu inwestycji Google’a, a potem Microsoftu, pojawiły się zupełnie nowe perspektywy rozwoju, szczególnie dla firm, które muszą sprostać wymogom regulatora, inwestując w rozwiązania oparte na chmurze, czyli głównie banki. Widzimy wzmożone zainteresowanie klientów rozwiązaniami chmurowymi. Nasi nowi partnerzy z polskiego sektora finansowego nie zrezygnowali z rozpoczętych przed pandemią projektów i to stwarza bardzo dobre perspektywy dla wyspecjalizowanych dostawców rozwiązań chmurowych — mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający GFT Polska.

Firma ma prawie 140 ekspertów z certyfikatami czołowych operatorów chmurowych i uruchamia programy szkoleniowe dla młodych programistów. Dlatego spółka nie przestała rosnąć. Na koniec 2019 r. pracowałow niej prawie 750 osób, w tym roku przyjęła ponad 100, w tym 80 za pomocą zdalnego onboardingu (wdrażania do pracy), i dziś zatrudnia prawie 850. Centrala firmy w Łodzi, gdzie pracuje 450 z nich, zostanie przeniesiona do nowej siedziby: budynku Bramy Miasta w Nowym Centrum Łodzi. GFT wynajmie trzy piętra, 4,7 tys. m kw. z zadaszonym tarasem o powierzchni 230 m kw.

— Do jesieni stopniowo będziemy wykańczać nasze piętra i mamy nadzieję, że będziemy mogli otworzyć je w pełnym składzie — mówi Marek Bartosik, dyrektor operacyjny GFT Poland.

Spółka przeniosła się też ostatnio do nowego biura w Warszawie (Generation Park), a w Poznaniu działa w Okrąglaku. W Krakowie działa od początku tego roku.

— To niełatwy rynek pod kątem pozyskania pracowników, ale postawiliśmy na to miasto ze względu na pulę talentów na naprawdę wysokim poziomie, ludzi doświadczonych we współpracy z dużymi organizacjami z branży finansowej oraz bliskość obecnych i potencjalnych klientów. Do tej pory podjęliśmy współpracę m.in. z poważnym podmiotem sektora publicznego i zaczęliśmy bezpośrednio realizować projekty dla polskich oddziałów międzynarodowych klientów GFT — mówi Wojciech Mach.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane