Giełda musi poczekać na Jessicę Albę

Spółka aktorki jest jak piękna kobieta — to ona wybiera, kiedy, gdzie i z kim

Mama dwójki, założycielka Honest Company, kucharz amator… — tak Jessica Alba zaczyna krótki opis własnej osoby na portalu Twitter. Słowa pasują raczej do ceniącej rodzinę kobiety biznesu niż aktorki regularnie umieszczanej na szczytach rankingów najpiękniejszych. Wpisy Alby śledzą miliony fanów, a Honest może zaoszczędzić na reklamie w internecie. Do niedawna Jessica Alba była obiektem westchnień milionów mężczyzn wpatrujących się w nią w filmach „Sin City”, „Honey”, „Fantastyczna Czwórka” czy „Walentynki”. Teraz podbija serca inwestorów z Wall Street jako jedna z grona założycieli start-upu Honest Company. Firma zarabia na sprzedawaniu ekologicznych preparatów pielęgnacyjnych dla dzieci i mam, które produkowane są z naturalnych składników. Zielony marketing rozkręcił rynek, który inwestorzy szacują już na 1,7 mld USD. Jedna z najpiękniejszych kobiet świata stała się w ten sposób jedną z najambitniejszych businesswoman. O jakiej skali biznesu mowa? Start-up Jessiki Alby miał w ubiegłym roku przychody na poziomie 275 mln USD — podaje agencja Bloomberg. Spółka powstała pięć lat temu i w ciszy buduje kosmetyczneimperium, nie chwaląc się wynikami na lewo i prawo. Inwestorów przyciąga moda na naturalne produkty i oczywiście postać aktorki, która ciągle jest aktywna na dużym ekranie. Sprzedaż rośnie, a start-up ma jeszcze sporo gotówki od inwestorów. Bloomberg informuje, że Honest pozyskał do tej pory w sumie 222 mln USD od Glade Brook Capital Partners, Fidelity Investments, Institutional Venture Partners, Lightspeed Venture Partners i kilku innych firm i większości pieniędzy jeszcze nie wydał.

Honest Company sukces zawdzięcza w dużej mierze popularności współzałożycielki, która chętnie reklamuje kosmetyczne produkty w swoich kanałach w mediach społecznościowych. Twitterowe wpisy Jessiki Alby śledzi 9,5 mln osób, a na Facebooku przypatruje się jej blisko 5,5 mln internautów.
Zobacz więcej

TWARZ PRZYCIĄGA MILIONY:

Honest Company sukces zawdzięcza w dużej mierze popularności współzałożycielki, która chętnie reklamuje kosmetyczne produkty w swoich kanałach w mediach społecznościowych. Twitterowe wpisy Jessiki Alby śledzi 9,5 mln osób, a na Facebooku przypatruje się jej blisko 5,5 mln internautów. Bloomberg

— Nikt nie spieszy się do IPO. To luksus mieć dobrą firmę, która szybko rośnie, ma dobre finansowanie i nie pożera kapitału. Można wtedy wybrać najlepszy czas i miejsce na debiut giełdowy — mówi Jeremy Liew, partner w Lightspeed Venture Partners, który zasiada w radzie Honest prawie od początku, czyli od 2011 r. Biznes rzeczywiście płynnie się rozwija. Na początku firma sprzedawała tylko poprzez swoją stronę internetową i miała w ofercie 17 produktów. Z roku na rok asortyment się powiększa i obecnie liczy… 1200 pozycji. Najpopularniejsze są sprzedawane w dużych sieciach supermarketów Costco i Target.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu