Giełda pełna innowacji

opublikowano: 18-04-2018, 22:00

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych 17 kwietnia odbył się GPW Innovation Day — wydarzenie promujące innowacyjne spółki notowane na parkiecie.

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych 17 kwietnia odbył się GPW Innovation Day — wydarzenie promujące innowacyjne spółki notowane na parkiecie. Inwestorzy mieli okazję zapoznać się z interesującymi spółkami, często jeszcze szerzej nieznanymi, a już rokującymi jako atrakcyjne okazje inwestycyjne.

PLATFORMA DIALOGU
PLATFORMA DIALOGU
Audytorzy z Deloitte’a sprawdzili to i już wiedzą — wskaźnik penetracji w polskich klubach fitness z roku na rok rośnie.
Fot. ARC

GPW Innovation Day był największym wydarzeniem dla tego typu spółek w historii GPW. W konferencji wzięło udział 17 innowacyjnych spółek, około 60 przedstawicieli 40 instytucji finansowych oraz ponad 200 inwestorów indywidualnych. GPW Innovation Day to pierwsze na polskim rynku kapitałowym wydarzenie, w trakcie którego inwestorzy zainteresowani spółkami z takich sektorów, jak gry wideo, biotechnologia, IT, e-commerce i fintech, spotkali się z przedstawicielami zarządów, m.in. Selvity, Brand24, PlayWay, Bloober Team, R22 czy Cherrypick Games. Organizatorem konferencji była GPW, a partnerami: Vestor Dom Maklerski, agencja relacji inwestorskich InnerValue oraz firma doradcza Closir.

— Sektory innowacyjne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce. GPW może być dla spółek z takich branż, jak gry, biotechnologia, IT, e-commerce czy fintech, miejscem do pozyskania kapitału, a upublicznienie — naturalnym etapem rozwoju. Giełda jest kluczowa dla skalowania innowacyjnych przedsiębiorstw — powiedział Marek Dietl, prezes GPW.

Uczestnicy konferencji zwracali uwagę, że dla spółek działających w segmencie nowych technologii wyzwaniem jest nie tylko dotarcie do inwestorów, ale też właściwe przedstawienie perspektyw rozwoju, potencjału i uwarunkowań w często bardzo dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Wydarzenie, które odbyło się w siedzibie giełdy, podzielono na trzy ścieżki. Pierwsza — „Healthcare” dotyczyła szeroko pojętego sektora biotechnologicznego inwestującego w usługi medyczne. W jej ramach prezentowały się spółki: Infoscan, Scope Fluidics, NanoGroup, InventionMed, Selvita i GLG Pharma.

— Jeśli chodzi o biotechnologię, to pamiętamy czasy, kiedy trudno było namówić inwestorów na spotkanie. Dziś doskonale rozumieją oni modele biznesowe naszej i podobnych spółek, a także dostrzegają kryjący się w nich potencjał. Ich aktywność w naszym sektorzepozwala realizować ambitne plany inwestycyjne nie tylko dużym firmom, ale także mniejszym spółkom, które dopiero myślą o skorzystaniu z szans, jakie daje rynek kapitałowy — mówi Bogusław Sieczkowski, współzałożyciel i wiceprezes spółki Selvita.

Druga ścieżka — „Gaming” zgromadziła firmy produkujące gry komputerowe, wideo oraz mobilne. Goście mieli okazję zapoznać się z prezentacjami przedstawicieli Cherrypick Games, ECC Games, PlayWay, Bloober Team i Aidem Media. Twórcy i często zarazem dystrybutorzy własnych gier w skali globalnej przeplatali prezentacje własnych planów inwestycyjnych pokazami najnowszych gier.

— Całej wiedzy o spółce zwykle nie da się przekazać w raportach bieżących i okresowych. Dotyczy to zwłaszcza firm innowacyjnych. Dlatego cieszą okazje, żeby bezpośrednio spotkać się z inwestorami, poznać się, zaprezentować bliżej i na żywo odpowiedzieć na pytania — mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Trzecia ścieżka to „Technology”. Prezentowały się na niej spółki dostarczające nowoczesne usługi, związane z aktywnością w sieci. Inwestorzy mieli okazję wysłuchać reprezentantów spółek: XPTL, MZN Property, R22, PiLab oraz Brand24. W tym gronie nie trzeba było przekonywać inwestorów do aktualności biznesu jako takiego, a mimo to przedstawiciele sektora technologicznego prześcigali się w opisywaniu kompleksowości usług i ich dopasowaniu do szczególnych potrzeb każdego klienta.

— Tego typu wydarzenie to dla inwestorów doskonała okazja do spotkania się w jednym miejscu z przedstawicielami wielu spółek z trzech bardzo perspektywicznych, z punktu widzenia GPW, sektorów: nowych technologii, branży healthcare i gamingowej. My jako spółka notowana od zaledwie trzech miesięcy dopiero poznajemy tajniki rynku kapitałowego, ale od początku dużą wagę przywiązujemy do regularnej interakcji z inwestorami. Dlatego chętnie korzystamy z zaproszeń na tego typu wydarzenia. Dla nas udział w tej konferencji to okazja do zaprezentowania biznesu Brand24, ostatnich dokonań i planów rozwoju nie tylko polskim inwestorom instytucjonalnym, ale także szansa bezpośredniego kontaktu z inwestorami detalicznymi, z którymi najczęściej komunikujemy się online lub poprzez oficjalne kanały. Jako spółka rozwijająca swój biznes globalnie cenimy sobie także możliwość dotarcia z informacją o polskich innowacyjnych spółkach notowanych na GPW do inwestorów zagranicznych — mówił Michał Sadowski, prezes Brand24.

Wydarzenia dla inwestorów i zainteresowanych giełdą nie kończą się na GPW Innovation Day. Już na 20 kwietnia zaplanowano Dzień Inwestora Indywidualnego, a na 21 kwietnia — Dzień Otwarty GPW. Więcej szczegółów na: www.gieldapelnawartosci.pl.

 

Okiem organizatora - Dariusz Mejszutowicz, wicedyrektor Działu Rozwoju Biznesu GPW

Udane podejście

GPW Innovation Day to pierwsze tego rodzaju wydarzenie na polskim rynku kapitałowym. Inwestorzy instytucjonalni oraz indywidualni mogli wziąć udział w spotkaniach z przedstawicielami innowacyjnych spółek z branży nowych technologii, medycyny i gier komputerowych, notowanych zarówno na NewConnect, jak i na Głównym Rynku. Giełda jest dla nich bardzo dobrym miejscem do pozyskania kapitału, ale też do budowania wiarygodności w oczach inwestorów i kontrahentów.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Gozdowski, Materiał partnera: GPW

Polecane