Giełda pełna innowacji

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych 17 kwietnia odbył się GPW Innovation Day — wydarzenie promujące innowacyjne spółki notowane na parkiecie.

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych 17 kwietnia odbył się GPW Innovation Day — wydarzenie promujące innowacyjne spółki notowane na parkiecie. Inwestorzy mieli okazję zapoznać się z interesującymi spółkami, często jeszcze szerzej nieznanymi, a już rokującymi jako atrakcyjne okazje inwestycyjne.

PLATFORMA DIALOGU
Zobacz więcej

PLATFORMA DIALOGU

Audytorzy z Deloitte’a sprawdzili to i już wiedzą — wskaźnik penetracji w polskich klubach fitness z roku na rok rośnie. Fot. ARC

GPW Innovation Day był największym wydarzeniem dla tego typu spółek w historii GPW. W konferencji wzięło udział 17 innowacyjnych spółek, około 60 przedstawicieli 40 instytucji finansowych oraz ponad 200 inwestorów indywidualnych. GPW Innovation Day to pierwsze na polskim rynku kapitałowym wydarzenie, w trakcie którego inwestorzy zainteresowani spółkami z takich sektorów, jak gry wideo, biotechnologia, IT, e-commerce i fintech, spotkali się z przedstawicielami zarządów, m.in. Selvity, Brand24, PlayWay, Bloober Team, R22 czy Cherrypick Games. Organizatorem konferencji była GPW, a partnerami: Vestor Dom Maklerski, agencja relacji inwestorskich InnerValue oraz firma doradcza Closir.

— Sektory innowacyjne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce. GPW może być dla spółek z takich branż, jak gry, biotechnologia, IT, e-commerce czy fintech, miejscem do pozyskania kapitału, a upublicznienie — naturalnym etapem rozwoju. Giełda jest kluczowa dla skalowania innowacyjnych przedsiębiorstw — powiedział Marek Dietl, prezes GPW.

Uczestnicy konferencji zwracali uwagę, że dla spółek działających w segmencie nowych technologii wyzwaniem jest nie tylko dotarcie do inwestorów, ale też właściwe przedstawienie perspektyw rozwoju, potencjału i uwarunkowań w często bardzo dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Wydarzenie, które odbyło się w siedzibie giełdy, podzielono na trzy ścieżki. Pierwsza — „Healthcare” dotyczyła szeroko pojętego sektora biotechnologicznego inwestującego w usługi medyczne. W jej ramach prezentowały się spółki: Infoscan, Scope Fluidics, NanoGroup, InventionMed, Selvita i GLG Pharma.

— Jeśli chodzi o biotechnologię, to pamiętamy czasy, kiedy trudno było namówić inwestorów na spotkanie. Dziś doskonale rozumieją oni modele biznesowe naszej i podobnych spółek, a także dostrzegają kryjący się w nich potencjał. Ich aktywność w naszym sektorzepozwala realizować ambitne plany inwestycyjne nie tylko dużym firmom, ale także mniejszym spółkom, które dopiero myślą o skorzystaniu z szans, jakie daje rynek kapitałowy — mówi Bogusław Sieczkowski, współzałożyciel i wiceprezes spółki Selvita.

Druga ścieżka — „Gaming” zgromadziła firmy produkujące gry komputerowe, wideo oraz mobilne. Goście mieli okazję zapoznać się z prezentacjami przedstawicieli Cherrypick Games, ECC Games, PlayWay, Bloober Team i Aidem Media. Twórcy i często zarazem dystrybutorzy własnych gier w skali globalnej przeplatali prezentacje własnych planów inwestycyjnych pokazami najnowszych gier.

— Całej wiedzy o spółce zwykle nie da się przekazać w raportach bieżących i okresowych. Dotyczy to zwłaszcza firm innowacyjnych. Dlatego cieszą okazje, żeby bezpośrednio spotkać się z inwestorami, poznać się, zaprezentować bliżej i na żywo odpowiedzieć na pytania — mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Trzecia ścieżka to „Technology”. Prezentowały się na niej spółki dostarczające nowoczesne usługi, związane z aktywnością w sieci. Inwestorzy mieli okazję wysłuchać reprezentantów spółek: XPTL, MZN Property, R22, PiLab oraz Brand24. W tym gronie nie trzeba było przekonywać inwestorów do aktualności biznesu jako takiego, a mimo to przedstawiciele sektora technologicznego prześcigali się w opisywaniu kompleksowości usług i ich dopasowaniu do szczególnych potrzeb każdego klienta.

— Tego typu wydarzenie to dla inwestorów doskonała okazja do spotkania się w jednym miejscu z przedstawicielami wielu spółek z trzech bardzo perspektywicznych, z punktu widzenia GPW, sektorów: nowych technologii, branży healthcare i gamingowej. My jako spółka notowana od zaledwie trzech miesięcy dopiero poznajemy tajniki rynku kapitałowego, ale od początku dużą wagę przywiązujemy do regularnej interakcji z inwestorami. Dlatego chętnie korzystamy z zaproszeń na tego typu wydarzenia. Dla nas udział w tej konferencji to okazja do zaprezentowania biznesu Brand24, ostatnich dokonań i planów rozwoju nie tylko polskim inwestorom instytucjonalnym, ale także szansa bezpośredniego kontaktu z inwestorami detalicznymi, z którymi najczęściej komunikujemy się online lub poprzez oficjalne kanały. Jako spółka rozwijająca swój biznes globalnie cenimy sobie także możliwość dotarcia z informacją o polskich innowacyjnych spółkach notowanych na GPW do inwestorów zagranicznych — mówił Michał Sadowski, prezes Brand24.

Wydarzenia dla inwestorów i zainteresowanych giełdą nie kończą się na GPW Innovation Day. Już na 20 kwietnia zaplanowano Dzień Inwestora Indywidualnego, a na 21 kwietnia — Dzień Otwarty GPW. Więcej szczegółów na: www.gieldapelnawartosci.pl.

 

Okiem organizatora - Dariusz Mejszutowicz, wicedyrektor Działu Rozwoju Biznesu GPW

Udane podejście

GPW Innovation Day to pierwsze tego rodzaju wydarzenie na polskim rynku kapitałowym. Inwestorzy instytucjonalni oraz indywidualni mogli wziąć udział w spotkaniach z przedstawicielami innowacyjnych spółek z branży nowych technologii, medycyny i gier komputerowych, notowanych zarówno na NewConnect, jak i na Głównym Rynku. Giełda jest dla nich bardzo dobrym miejscem do pozyskania kapitału, ale też do budowania wiarygodności w oczach inwestorów i kontrahentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Gozdowski, Materiał partnera: GPW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Giełda pełna innowacji