[2001/01/17 19:56] MASTERS S.A - Informacja dotycząca planowanej strategii na 2001 rok.
Raport 4/2001
Zarząd MASTERS S.A. zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami i po zatwierdzeniu Programu Działania przez Radę Nadzorczą informuje o planach MASTERS S.A. na 2001 rok :
W roku 2001 i następnych nadrzędnym celem Spółki jest budowanie własnej marki odzieży jeansowej i nieformalnej na rynku krajowym . Celowi temu podporządkowana jest strategia Spółki oraz szereg celów szczegółowych do których należy zaliczyć przede wszystkim:
- wzmacnianie wizerunku i poziomu świadomości konsumenckiej własnej marki ,
- rozwijanie ilości i jakości punktów sprzedaży detalicznej,
- poprawa poziomu obsługi klientów detalicznych,
- optymalizacja efektywności kosztowej prowadzonej działalności,
- wzrost jakości i atrakcyjności nowopowstałych kolekcji produktów,
- zwiększanie wydajności pracy,
- poprawa jakości produkcji,
- poprawa organizacji pracy,
- dalsza komputeryzacja zakładu i doskonalenie systemu rachunkowości zarządczej.
W 2000 r. podjęto wiele działań , które będą miały wpływ na poprawę efektów ekonomicznych w latach następnych . Do działań tych należy zaliczyć:
A/wprowadzenie na rynek wraz z kolekcją nowego wizerunku marki "Masters" poprzez:
1/zmianę systemu dystrybucji
- likwidację dwóch dealerów (pośredników) i prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem własnych przedstawicieli handlowych
- likwidację najbardziej zadłużonych placówek handlowych ,
2/wprowadzenie na rynek nowego odmłodzonego wizerunku marki "Masters " wraz z nowym logo,
3/wprowadzenie segmentacji kolekcji na 3 sub-marki skierowane do różnych grup konsumentów: MASTERS-JEANS , STREETWEAR , CASUALS ,
4/poszerzenie kolekcji o większą ilość asortymentów tj. swetry , koszule, czapki , kurtki i inne,
5/osiągnięcie wzrostu sprzedaży przy stagnacji i spadku sprzedaży marek konkurencyjnych, a tym samym wzrost udziału w rynku,
B/restrukturyzacja zakładu ,
1/ograniczenie zatrudnienia w Legnicy na stanowiskach pośrednio-produkcyjnych i administracyjnych ,
2/likwidacja Oddziału Zakładu Dziewiarskiego w Zgorzelcu - przeniesienie produkcji z zakresu dziewiarstwa do Legnicy
C/wprowadzenie systemu rachunkowości zarządczej i budżetowania.
Cele strategiczne w zakresie produkcji , przyjęte do realizacji na 2001 rok i kolejne lata to:
-utrzymanie produkcji eksportowej na dotychczasowym poziomie ,
-rozwój usług pralniczych,
-stałe zwiększanie wydajności pracy,
-utrzymanie produkcji na jak najwyższym poziomie rentowności,
-stałe poszukiwanie wiarygodnych klientów z asortymentem optymalnym dla naszych warunków,
-ograniczanie i minimalizowanie kosztów stałych produkcji,
-utrzymanie na jak najwyższym poziomie jakości produkcji.
Cele strategiczne w zakresie marki MASTERS
W roku 2001 Masters S.A. w dalszym ciągu zamierza kontynuować strategię nowego wizerunku marki "Masters" , jak również rozwijać ofertę asortymentową swoich wyrobów. Począwszy już od kolekcji wiosna-lato 2001 następował będzie wzrost udziału wyrobów damskich w proponowanym asortymencie, w porównaniu z latami 99/00. Planowane rozbudowanie asortymentu wynosić będzie ok. 40-50%.
Sieć dystrybucyjna oparta będzie podobnie jak w roku 2000 na własnych przedstawicielach handlowych, przy czym firma planuje:
-zwiększyć liczbę punktów autoryzowanych o 50%
-otworzyć sklepy firmowe w Centrach Handlowych oraz głównych ciągach handlowych szczególnie w dużych miastach.
Podstawa prawna: Art. 81 PPO
Podpisy osób reprezentujących spółkę
01-01-17 Janusz Jeśman Prezes Zarządu
01-01-17 Teresa Pituch Członek Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych