REDAN: Informacja o wniosku wierzyciela Redan

opublikowano: 2024-11-18 20:52

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 29 / 2024
Data sporządzenia: 2024-11-18
Skrócona nazwa emitenta
REDAN
Temat
Informacja o wniosku wierzyciela Redan
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Redan SA (dalej „Redan”, „Spółka”) informuje, że w dniu 18 listopada 2024 r. otrzymał mailem od Subra GRP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sosnowcu (dalej „Wierzyciel”) informację o złożeniu wniosku o upadłość Redan. Wierzyciel nabył wierzytelność od jednego z dostawców usług dla Redan.

W bieżącym roku Redan podejmuje działania w celu:
1) zakończenia działalności w zakresie udziału w handlu odzieżą, w tym odzyskania zaangażowanych w nią środków i spłatę zobowiązań;
2) zbudowania rentownej działalności w zakresie świadczenia usług logistycznych.

W 2024 r. Redan doprowadził do wdrożenia w życie transakcji sprzedaży praw ochronnych do znaków towarowych „Top Secret” i „DryWash”. Zapewnia ona możliwość spłaty kredytu bankowego, który – od momentu nabycia tych praw przez Redan – jest zabezpieczony zastawem rejestrowym na tych prawach. Spłata kredytu powinna nastąpić w II połowie 2025 r. Redan podejmuje także działania w celu odzyskanie należnych Spółce należności i wyprzedaży pozostałej części zapasów towarów handlowych. Uzyskane wpływy przeznacza na spłatę bieżących, ograniczanych, kosztów oraz innych zobowiązań. Niestety wpływy z tytułu tych działań przebiegają wolniej niż było to planowane, co powoduje opóźnienia w realizowaniu zobowiązań Spółki.
Jednocześnie Redan podejmuje działania mające na celu zapewnienie rentowności działalności w zakresie świadczenia usług logistycznych. Generowane przychody ze sprzedaży z posiadanego dotychczas portfela kontrahentów nie były na poziomie zapewniającym pokrycie wszystkich kosztów działalności bieżącej Redan, w tym w szczególności: (i) najmu powierzchni biurowej i magazynowej, której powierzchnia przewyższała potrzeby Redan, a także (ii) utrzymania dotychczasowego zatrudnienia. Po wypowiedzeniu Redan dotychczasowej umowy najmu przez wynajmującego, Redan Fulfillment Sp. z o.o. (spółka w 100% zależna od Redan) najęła powierzchnię magazynową dopasowaną do jej aktualnego zapotrzebowania. Jednocześnie Redan wdrożył proces zwolnień grupowych, dzięki czemu ogranicza koszty wynagrodzeń. Działania te powinny zapewnić, że Redan Fulfillment Sp. z o.o. (spółka w 100% zależna od Redan) będzie w stanie prowadzić rentowną działalność w zakresie świadczenia usług logistycznych.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2024-11-18 Bogusz Kruszyński Prezes Zarządu Bogusz Kruszyński