Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 29 | / | 2024 | |||||||||
| Data sporządzenia: | 2024-11-18 | |||||||||||
| Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
| REDAN | ||||||||||||
| Temat | ||||||||||||
| Informacja o wniosku wierzyciela Redan | ||||||||||||
| Podstawa prawna | ||||||||||||
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
| Treść raportu: | ||||||||||||
| Zarząd Redan SA (dalej „Redan”, „Spółka”) informuje, że w dniu 18 listopada 2024 r. otrzymał mailem od Subra GRP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sosnowcu (dalej „Wierzyciel”) informację o złożeniu wniosku o upadłość Redan. Wierzyciel nabył wierzytelność od jednego z dostawców usług dla Redan. W bieżącym roku Redan podejmuje działania w celu: 1) zakończenia działalności w zakresie udziału w handlu odzieżą, w tym odzyskania zaangażowanych w nią środków i spłatę zobowiązań; 2) zbudowania rentownej działalności w zakresie świadczenia usług logistycznych. W 2024 r. Redan doprowadził do wdrożenia w życie transakcji sprzedaży praw ochronnych do znaków towarowych „Top Secret” i „DryWash”. Zapewnia ona możliwość spłaty kredytu bankowego, który – od momentu nabycia tych praw przez Redan – jest zabezpieczony zastawem rejestrowym na tych prawach. Spłata kredytu powinna nastąpić w II połowie 2025 r. Redan podejmuje także działania w celu odzyskanie należnych Spółce należności i wyprzedaży pozostałej części zapasów towarów handlowych. Uzyskane wpływy przeznacza na spłatę bieżących, ograniczanych, kosztów oraz innych zobowiązań. Niestety wpływy z tytułu tych działań przebiegają wolniej niż było to planowane, co powoduje opóźnienia w realizowaniu zobowiązań Spółki. Jednocześnie Redan podejmuje działania mające na celu zapewnienie rentowności działalności w zakresie świadczenia usług logistycznych. Generowane przychody ze sprzedaży z posiadanego dotychczas portfela kontrahentów nie były na poziomie zapewniającym pokrycie wszystkich kosztów działalności bieżącej Redan, w tym w szczególności: (i) najmu powierzchni biurowej i magazynowej, której powierzchnia przewyższała potrzeby Redan, a także (ii) utrzymania dotychczasowego zatrudnienia. Po wypowiedzeniu Redan dotychczasowej umowy najmu przez wynajmującego, Redan Fulfillment Sp. z o.o. (spółka w 100% zależna od Redan) najęła powierzchnię magazynową dopasowaną do jej aktualnego zapotrzebowania. Jednocześnie Redan wdrożył proces zwolnień grupowych, dzięki czemu ogranicza koszty wynagrodzeń. Działania te powinny zapewnić, że Redan Fulfillment Sp. z o.o. (spółka w 100% zależna od Redan) będzie w stanie prowadzić rentowną działalność w zakresie świadczenia usług logistycznych. |
||||||||||||
| MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
| 2024-11-18 | Bogusz Kruszyński | Prezes Zarządu | Bogusz Kruszyński | ||