REDAN: Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w sierpniu 2019 r.

opublikowano: 2019-09-05 07:29

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 40 / 2019
Data sporządzenia: 2019-09-05
Skrócona nazwa emitenta
REDAN
Temat

Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w sierpniu 2019 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 37 mln i była 23% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 315 mln zł i była niższa o ok. 15% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia 2019 wyniosła 108,7 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 23% w odniesieniu do sierpnia 2018.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 18 mln zł i była niższa o ok. 12% porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 150 mln zł i była ok. 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w sierpniu 2019 wyniosły 2,5 mln zł co oznacza spadek o 10% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 22 mln zł i była 2% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W sierpniu br. w zapasie w sklepach w Polsce o połowę większy udział stanowiły towary z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów w porównaniu do roku bieżącego. Jest to konsekwencja działań mających na celu wyprzedanie w br. nadmiernego zapasu pozostałego z roku 2018. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. Ponadto w rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia 2019 wyniosła 36,3 tys. m2, tj. była o 1% niższa niż w tym samym momencie 2018 r.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w sierpniu 2019 r. wyniósł ok. 19 mln zł, co oznacza spadek o 31% w porównaniu do sierpnia roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 166 mln zł i była niższa o ok. 25% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powyższe dane zawierają sprzedaż zagraniczną, czyli działalność zaniechaną. W sierpniu ubiegłego roku stanowiła ona 3,7 mln zł, podczas gdy w roku bieżącym nie było już w ogóle, gdyż działalność na rynku słowackim została zakończona z końcem maja, a w Rumunii – z końcem lipca br. Narastająco za osiem miesięcy br. sprzedaż zagraniczna była niższa o 14 mln zł, czyli o 50% r/r.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w sierpniu 2019 wyniosły ok. 0,5 mln zł co oznacza wzrost o 30% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 4 mln zł i była niższa o ok. 9% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,4 tys. m2, która była o ok. 31% niższa niż na koniec sierpnia 2018.


MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2019-09-05 Bogusz Kruszyński Prezes Zarządu Bogusz Kruszyński