Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
Raport bieżący nr | 40 | / | 2019 | |||||||||
Data sporządzenia: | 2019-09-05 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
REDAN | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w sierpniu 2019 r. |
||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd Redan S.A. informuje, iż: Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 37 mln i była 23% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 315 mln zł i była niższa o ok. 15% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia 2019 wyniosła 108,7 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 23% w odniesieniu do sierpnia 2018. Segment modowy Na rynku modowym sprzedaż towarów w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 18 mln zł i była niższa o ok. 12% porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 150 mln zł i była ok. 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w sierpniu 2019 wyniosły 2,5 mln zł co oznacza spadek o 10% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 22 mln zł i była 2% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego. W sierpniu br. w zapasie w sklepach w Polsce o połowę większy udział stanowiły towary z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów w porównaniu do roku bieżącego. Jest to konsekwencja działań mających na celu wyprzedanie w br. nadmiernego zapasu pozostałego z roku 2018. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. Ponadto w rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim. Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia 2019 wyniosła 36,3 tys. m2, tj. była o 1% niższa niż w tym samym momencie 2018 r. Segment dyskontowy W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w sierpniu 2019 r. wyniósł ok. 19 mln zł, co oznacza spadek o 31% w porównaniu do sierpnia roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 166 mln zł i była niższa o ok. 25% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego. Powyższe dane zawierają sprzedaż zagraniczną, czyli działalność zaniechaną. W sierpniu ubiegłego roku stanowiła ona 3,7 mln zł, podczas gdy w roku bieżącym nie było już w ogóle, gdyż działalność na rynku słowackim została zakończona z końcem maja, a w Rumunii – z końcem lipca br. Narastająco za osiem miesięcy br. sprzedaż zagraniczna była niższa o 14 mln zł, czyli o 50% r/r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w sierpniu 2019 wyniosły ok. 0,5 mln zł co oznacza wzrost o 30% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 4 mln zł i była niższa o ok. 9% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego. Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,4 tys. m2, która była o ok. 31% niższa niż na koniec sierpnia 2018. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2019-09-05 | Bogusz Kruszyński | Prezes Zarządu | Bogusz Kruszyński |