Gigant na spirytusie

Izabela Tadra
26-11-2007, 00:00

O międzynarodowym sukcesie firmy Bols zadecydowało połączenie innowacyjności z tradycją. Na polskim rynku alkoholi jest trzecią siłą.

Korzenie firmy Bols sięgają 1575 r., kiedy to w Amsterdamie przedsiębiorca Lucas Bols założył własną wytwórnię — Distillerin Lucas Bols. Od lat jest też jedną z najbardziej rozpoznawalnych markowych wódek, bo któż nie zna „łódki Bols”.

Działalność firmy w Polsce datuje się od 1994 r. Wtedy Bols Royal Distilleries i polski producent wódek — PZ Unicom — utworzyły firmę Unicom Bols Group (poźniej znaną jako Bols sp. z o.o.). Jesienią 2000 r. Bols Royal Distilleries połączył się z grupą Rémy–Cointreau, co pozwoliło marce Bols wkroczyć na rynki innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. W kwietniu 2005 r. nastąpił sojusz Bolsa i CEDC.

— Ostatnie miesiące były dla Grupy CEDC, której integralną częścią jest Bols, bardzo udane. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć grupy CEDC w IV kwartale 2007 r. było uruchomienie jednostki rektyfikacyjnej w Obornikach. Zakładamy, że ilość produkowanego tam i w Białymstoku spirytusu wystarczy na zaspokojenie potrzeb obu zakładów, przynajmniej w kilku najbliższych latach, i pozwoli na obniżenie kosztów produkcji. Całość nakładów inwestycyjnych na obie linie wyniosła około 15 mln USD, przy przewidywanych rocznych oszczędnościach na poziomie 4 mln USD i założonej produkcji na poziomie 36 mln litrów spirytusu. Warto podkreślić, że zarówno zakład Bolsa w Obornikach, jak i zakład w Białymstoku są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i wpłyną na dalszą poprawę jakości naszych produktów — mówi Evangelos Evangelou, prezes Bols.

CEDC jest dziś gigantem wśród producentów wódki w Polsce. Wytwarza m.in. Absolwenta, Żubrówkę (eksportowaną na rynki całego świata), Bolsa i Soplicę.

— Podejmujemy wiele działań umacniających pozycję rynkową naszych kluczowych marek, m.in. Bolsa — wódki numer 1 w Polsce i na Węgrzech w segmencie premium, a także Soplicy, która zajmuje piąte miejsce w Polsce i szóste wśród najszybciej rosnących marek wódki na świecie. To dane magazynu „Drinks International”. Od ubiegłego roku należy także do tzw. klubu milionerów, czyli marek, które rocznie sprzedawane są w liczbie ponad miliona dziewięciolitrowych opakowań — dodaje Evangelos Evangelou. l

Marek Woźniak

W Wielkopolsce stawiamy na nowoczesność. Będziemy promować nowatorskie pomysły i rozwiązania, wspierać współpracę nauki z gospodarką. Priorytety rozwoju to wspieranie przedsiębiorczości mającej w Wielkopolsce długie tradycje — w polu naszej uwagi znajdują się małe i średnie firmy, podstawa wielkopolskiej gospodarki — ochrona środowiska, budowa infrastruktury komunikacyjnej, a także tworzenie regionalnego systemu innowacji. Zamierzamy go zbudować do 2013 r., by umożliwić transfer nowoczesnych, przyjaznych środowisku technologii do przemysłu. Przystąpiliśmy do programu Jeremy, który dzięki kredytom i poręczeniom ułatwi lokalnym firmom dostęp do kapitału na rozwój. Budujemy konkurencyjny region, wykorzystując jego potencjał i środki unijne.

marszałek województwa wielkopolskiego

Izabela Tadra

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Izabela Tadra

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Gigant na spirytusie