Gino Rossi, producent i dystrybutor obuwia, przyspiesza rozwój sieci sprzedaży. Spółka podtrzymuje prognozy wyników na 2006 rok, zakładające zysk netto na poziomie 6,47 mln zł, przy przychodach wysokości 112,33 mln zł, podała spółka w komunikacie prasowym.
„Zwiększenie liczby otwieranych salonów nie wpłynie na realizację prognoz Gino Rossi, pomimo dodatkowych kosztów związanych z uruchomieniem nowych sklepów” – powiedział prezes firmy Maciej Fedorowicz, cytowany w komunikacie.
Prognoza wyników na 2006 rok zakłada trzykrotny w stosunku do ubiegłego roku wzrost zysku netto – do 6,47 mln zł oraz 10,89 mln zł zysku z działalności operacyjnej (EBIT), przy przychodach wysokości 112,33 mln zł.
Spółka poinformowała, że przyjęty w prospekcie emisyjnym plan otwarć nowych salonów firmowych na lata 2006-2008 przewidujący otwarcie 44 sklepów już w tym roku zostanie zrealizowany w 54% (24 salony).
Sieć obejmująca salony firmowe Gino Rossi, Geox oraz nowej marki Vanita będzie składać się ze 107 sklepów na koniec tego roku. Obecnie spółka posiada 79 salonów firmowych w Polsce oraz 19 z granicą.
„Otwarcie w tym roku większej liczby salonów przełoży się na zwiększenie zysków w przyszłym roku. Do końca listopada chcemy także sfinalizować akwizycję Simple Creative Products, która znacząco przyspieszy nasz rozwój. Realizacja tej transakcji pozwoli na przekroczenie prognozy finansowej o wynik uzyskany z konsolidacji” – dodał prezes.
W ubiegłym miesiącu Gino Rossi podpisał umowę przejęcia 100% udziałów firmy odzieżowej Simple Creative Products za łączną kwotę 32,0 mln zł, z tego 23,5 mln zł w gotówce i 8,5 mln zł w akcjach Gino Rossi. Simple Creative Products jest dystrybutorem markowej odzieży damskiej, posiadającym własną sieć 28 salonów firmowych i 6 wydzielonych stoisk w salonach Royal Collection.
W trzecim kwartale przychody Gino Rossi wyniosły 34,84 mln zł, wobec 26 mln zł w analogicznym okresie 2005 r. Po trzech kwartałach wzrosły one do 80,38 mln zł, wobec 61,95 mln zł rok wcześniej.
Zysk netto w trzecim kwartale przekroczył 2,54 mln zł, wobec 1,10 mln zł zysku rok wcześniej. Na koniec września spółka miała 4,97 mln zł zysku wobec 1,39 mln zł zysku rok wcześniej.