Gino Rossi S.A. złożyła w środę, 19 kwietnia, prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka chce zadebiutować na giełdzie w drugiej połowie czerwca. Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA.
Środki pozyskane z publicznej emisji akcji spółka przeznaczy głównie na dalszy rozwój sieci salonów firmowych Gino Rossi w kraju i za granicą. Rozwojowi sieci sprzedaży będzie towarzyszyć budowa centrum logistycznego z halą magazynową, modernizacja części maszyn obuwniczych oraz wdrożenie systemu informatycznego wspierającego zarządzanie Grupą Kapitałową.
Od początku 2006 roku Gino Rossi otworzyła już 4 salony firmowe, z czego 2 za granicą, a do końca roku zostanie otwartych co najmniej kolejnych 18 salonów, w tym 4 za granicą. Intensywny rozwój salonów firmowych umocni bardzo silną pozycję Spółki na krajowym rynku – Gino Rossi posiada największą w Polsce sieć sprzedaży w segmencie obuwia średniej i wyższej półki.
Strategia spółki koncentruje się na konsekwentnym wzmacnianiu fundamentalnych przewag konkurencyjnych – marki Gino Rossi, drugiej spośród polskich marek pod względem prestiżu i jakościw „Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek” Rzeczpospolitej i Ernst&Young - oraz sieci salonów firmowych. Niewątpliwie ogromne znaczenie dla osiągniętego sukcesu ma sprawna współpraca polskich i włoskich akcjonariuszy spółki. Połączenie doświadczenia w branży modowej włoskich partnerów,z których na przykład Pan Gherardo Iannelli był wieloletnim akcjonariuszem i członkiem zarządu znanej firmy PRADA, ze znajomością specyfiki polskiego rynku przez polskich akcjonariuszy, wydaje się decydować o powodzeniu rynkowym kolejnych kolekcji.
Obecnie sieć sprzedaży spółki liczy 87 salonów, w tym 16 za granicą. Zlokalizowane są onew największych miastach Polski i stolicach europejskich, między innymi w Berlinie, Pradze, Wilnie oraz Rydze. Jeden, spośród trzech berlińskich salonów Gino Rossi, mieści się przy prestiżowym Kurfürstendamm, obok sklepów Gucciego i Ermenegildo Zegna.
Gino Rossi dystrybuuje eleganckie obuwie, pochodzące z produkcji własnej oraz od wyselekcjonowanych producentów zagranicznych, przede wszystkim z Włoch, a w ostatnim czasie również z Chin. Produkcja dużej części oferty w zakładzie firmy w Słupsku umożliwia spółce elastyczność w reagowaniu na zmieniające się upodobania klientów i szybkie dopasowanie dostępnej w salonach kolekcji.
W I kwartale bieżącego roku obroty Gino Rossi S.A. zwiększyły się do 29,5 mln złotych, rosnąc o 43%w stosunku do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. W 2005 roku Grupa Kapitałowa wypracowała blisko 96 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 2 mln zł zysku.