Globalna sprzedaż firmy, uwzględniając marki Daihatsu Motor i Hino Motors wzrosła w październiku 2025 r. o 3 proc. rok do roku i osiągnęła rekordowy wynik miliona pojazdów.
Sprzedaż Toyoty i Lexusa na rynku amerykańskim zwiększyła się o 12 proc., co pozwoliło firmie złagodzić wpływ słabszych rezultatów w Chinach, gdzie sprzedaż skurczyła się o 0,6 proc., oraz na rodzimym japońskim rynku, gdzie obniżyła się o 4,2 proc.
Eksperci podkreślają, że Toyota coraz intensywniej opiera swoją strategię na rynku północnoamerykańskim. Jednocześnie koncern wskazuje, że napięcia geopolityczne między Waszyngtonem a Pekinem mogą nadal wpływać na nastroje na rynkach i zachowania konsumenckie.
Korekta prognoz i rosnący popyt na auta elektryczne
Na początku listopada Toyota podniosła roczną prognozę zysku operacyjnego, przewidując, że mimo spodziewanego spadku zysku netto o 1,4 biliona jenów z powodu 15-proc. ceł wprowadzonych przez administrację Donalda Trumpa, firma zakończy rok z lepszym wynikiem, niż wcześniej sądzono. Po korekcie z sierpnia producent prognozuje obecnie zysk na poziomie 3,4 biliona jenów w roku fiskalnym kończącym się w marcu 2026 r.
Jednym z filarów wzrostu okazała się sprzedaż aut elektrycznych, która zwiększyła się aż o 74 proc. rok do roku i osiągnęła poziom 18 322 sztuk globalnie.
