Maleje wiara amerykańskiego banku inwestycyjnego w giganta polskiej branży odzieżowej. Ledwo co LPP ogłosiło zamiar otwarcia w Polsce tysięcznego sklepu, a Goldman Sachs przecenił jego akcje o 100 zł. Poprzednia wycena pochodziła z kwietnia i wynosiła 4700 zł. Wtedy i obecnie bank zaleca sprzedaż akcji spółki. Obecna wycena uwzględnia wyniki za I kw.
Właściciel takich marek jak Reserved, Mohito czy House odnotował w I kw. 1,17 mld zł przychodów. To 17,2 proc. więcej niż w I kw.e 2015 r. Zysk brutto na sprzedaży był jednak symbolicznie niższy. Na poziomie EBIT 23,9 mln zł zysku przerodziło się w 63,9 mln zł straty. Strata netto wzrosła zaś z 37,3 do 65,6 mln zł. Marża brutto to 46,1 proc. Rok temu było to 54,2 proc.