Google inwestuje w dostawy żywności

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 09-09-2015, 07:31

Internetowy potentat uruchamia pilotażowy program w zupełnie nowej dla siebie branży - firma chce dostarczać świeżą żywność do domów i biurowców.

- Google jeszcze w tym roku rozpocznie testowanie dostaw świeżej żywności i artykułów spożywczych w dwóch dużych miastach w USA - donosi agencja Bloomberg

Właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki świata wchodzi na rynek, na którym będzie rywalizował m.in. z Amazonem i start-upem Instacart.  

Testowy program dostarczania świeżej żywności zostanie wprowadzony w San Francisco i innym dużym mieście, a partnerami Google w przedsięwzięciu będą koncerny Whole Foods Market i Costco Wholesale.

San Francisco nie jest przypadkowym miastem, bo to mekka nowych technologii, gdzie swoje siedziby ma wiele nowoczesnych spółek, które stawiają na innowacyjną organizację swoich biur i walczą o utalentowanych pracowników chłonących nowinki.  

Amazon.com, inny gigant branży internetowej rozwija usługę o nazwie AmazonFresh w kilku amerykańskich miastach. Handel artykułami spożywczymi w internecie jest za oceanem biznesem wartym 10,9 mld USD i ma rosnąć o prawie 10 proc. rocznie do 2019 r.  

Express do tej pory był usługą dostarczającą różne produkty, w tym suche artykuły spożywcze. Koncern rozszerza pole działania tej usługi o kolejne rejony Stanów Zjednoczonych - w zasięgu znajdzie się 25 mln potencjalnych nowych klientów.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Google inwestuje w dostawy żywności