Google liczy jednak na chiński rynek
WST, Bloombergopublikowano: 2011-04-29 10:55
Właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki
sieciowej Google wierzy, że pod kierownictwem nowego dyrektora wykonawczego,
Larry Page, spółka odnotuje wzrost w Chinach, mimo ubiegłorocznej decyzji o
przeniesieniu „silnika” wyszukiwarki z tego kraju po wojnie z lokalnym liderem
Baidu. Internetowy gigant chce podnieść znacząco wpływy od chińskich klientów z
wyświetlanych reklam.
W pierwszym kwartale, biorąc pod uwagę przychody, Google kontrolowało 19,2
proc. chińskiego rynku wyszukiwarek wobec 19,6 proc. trzy miesiące wcześniej,
wynika z danych Analysys International. Udziały Baidu wzrosły z kolei z 75,5 do
75,8 proc.
Między innymi z przyczyn politycznych, od marca 2010 r. chińscy użytkownicy
wyszukiwarki Google są przekierowywani na niecenzurowane strony w Hongkongu.
WST, Bloomberg