Google liczy jednak na chiński rynek

WST, Bloomberg
opublikowano: 2011-04-29 10:55

Właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki sieciowej Google wierzy, że pod kierownictwem nowego dyrektora wykonawczego, Larry Page, spółka odnotuje wzrost w Chinach, mimo ubiegłorocznej decyzji o przeniesieniu „silnika” wyszukiwarki z tego kraju po wojnie z lokalnym liderem Baidu. Internetowy gigant chce podnieść znacząco wpływy od chińskich klientów z wyświetlanych reklam.

W pierwszym kwartale, biorąc pod uwagę przychody, Google kontrolowało 19,2 proc. chińskiego rynku wyszukiwarek wobec 19,6 proc. trzy miesiące wcześniej, wynika z danych Analysys International. Udziały Baidu wzrosły z kolei z 75,5 do 75,8 proc.

Między innymi z przyczyn politycznych, od marca 2010 r. chińscy użytkownicy wyszukiwarki Google są przekierowywani na niecenzurowane strony w Hongkongu.

WST, Bloomberg