Google właśnie "zjadł" jedną z branż

OSZ, slate.com
13-11-2012, 09:06

Portal Slate.com informuje, że gigant internetowy właśnie zjadł branżę gazet i magazynów w USA. O co chodzi? Oczywiście o przychody z reklamy.

Wykres umieszczony na Slate.com pokazuje, że w pierwszych sześciu miesiącach 2012 r. przychody z reklamy wyniosły w Google 10,9 mld USD, natomiast amerykańskie gazety i magazyny razem wzięte wygenerowały 10,5 mld USD.

Tak zmieniał się podział wpływów na rynku reklamy w ostatnich latach. Google systematycznie rośnie (źródło: statista.com)
Zobacz więcej

Tak zmieniał się podział wpływów na rynku reklamy w ostatnich latach. Google systematycznie rośnie (źródło: statista.com)

Sytuacja na rynku reklamy zmieniła się diametralnie z ciągu zaledwie ośmiu lat. W 2004 r. słupek pokazujący wpływy tradycyjnej branży wydawniczej sięgał 70 mld USD, a wskaźnik wpływów Google ledwo przekraczał kilka miliardów. Internetowy gigant systematycznie gonił wydawców i wreszcie osiągnął wyższy poziom.

Dane zawarte w grafice nie zawierają jednak wpływów z reklamy generowanej przez tytuły prasowe w internecie. Autorzy zaznaczają także, że porównanie nie powinno być oceniane w sposób naukowy, bo Google jest spółką działającą na całym świecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ, slate.com

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Google właśnie "zjadł" jedną z branż