Czytasz dzięki
Partnerem podcastu jest BNP

Gra o duże pieniądze (PODCAST)

opublikowano: 05-06-2020, 06:00

Goście „PB do słuchania" opowiadają o budowie biznesu w branży gier, pracy nad kolejnymi tytułami, potencjale nowych technologii i inwestycyjnej atrakcyjności spółek giełdowych z branży

Jest w Polsce taka branża, w której dosłownie w ciągu kilku lat zaroiło się od milionerów, a nawet pojawiło się kilku miliarderów. Gry na komputery osobiste, konsole i smartfony stały się polską specjalizacją, a krajowe firmy podbijają rynki międzynarodowe - dość wspomnieć, że CD Projekt pod względem kapitalizacji jest największą spółką na warszawskiej giełdzie, a o tytuł najcenniejszej europejskiej spółki walczy z Ubisoftem, czyli francuskim gigantem, który ma portfelu wiele dobrze znanych graczom marek.

W najnowszym odcinku „PB do słuchania" można dowiedzieć się tego, skąd wzięła się polska branża gejmingowa, gdzie jest i dokąd zmierza. Gośćmi są menedżerowie, którzy odnieśli w tej branży niekwestionowany sukces i tacy, którzy dopiero rozwijają nowe projekty, ale - kto wie - może też staną się gwiazdami. Spółki gejmingowe są tez bardzo gorącym towarem na warszawskiej giełdzie, więc w podkaście nie mogło zabraknąć rozmowy z analitykiem giełdowym, który mówi, na co warto zwracać uwagę przy ocenie poszczególnych spółek.

Pierwszy rozmówca to jeden z nielicznych w Polsce giełdowych miliarderów. Krzysztof Kostowski w latach 90. zaczynał od handlu na giełdach komputerowych, a potem bezcenne doświadczenia zdobywał w hurtowni oprogramowania. Teraz stworzony i kierowany przez niego Playway jest potentatem w segmencie symulatorów i zrzesza w jednej grupie kilkadziesiąt zespołów deweloperskich, które regularnie wypuszczają nowe tytuły i przynoszą stabilne zyski akcjonariuszom. Menedżer opowiada o swojej ścieżce kariery i o tym, czy zamieniłby pracę na zasłużony relaks.

Drugi gość to Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Przed laty sam zajmował się renderowaniem grafiki, ale teraz, w szybko rosnącej firmie, w samym procesie tworzenia gier dokłada zazwyczaj tylko cegiełkę koncepcyjną - tak było w przypadku hitu This War of Mine, który został zainspirowany lekturą książek o wojnie w byłej Jugosławii. Menedżer zastanawia się m.in. nad tym, skąd wziął się sukces Polaków w branży i co sprawiło, że w kraju wyrosło tyle znaczących spółek. Może trzeba bardziej doceniać polskie politechniki?

Choć dzisiaj gramy głównie na konsolach i komputerach, a także na smartfonach, za kilka lat branża może wyglądać inaczej. Coraz więcej tytułów wydawanych jest z myślą o sprzęcie VR, pozwalającym na całkowite zatopienie się w świecie gry. O potencjale tego segmentu i o tym, co jest potrzebne, by rozwinął się jeszcze bardziej, mówi Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio, które wydaje właśnie gry VR.

Ostatniej rozmowy powinni posłuchać przede wszystkim ci, którzy interesują się nie tylko graniem, ale też zarabianiem na grach. Michał Wojciechowski, analizujący branżę w Ipopema Securities, mówi o atrakcyjnych celach inwestycyjnych, selektywnym podejściu do producentów i o tym, na co warto zwracać uwagę w rachunku wyników spółek gejmingowych.

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane