Grand Front 2005 za najlepszą okładkę prasową przypadł „Pulsowi Biznesu” i magazynowi „Duży Format”.
Dwie nagrody i wyróżnienie. Trzeci raz z rzędu nagroda główna dla „Pulsu”. Tak można podsumować tegoroczną edycję Grand Front — przynajmniej z naszej perspektywy.
W konkursie Izby Wydawców Prasy na najlepszą okładkę prasową „jedynka” 206 numeru naszej gazety zdobyła najpierw złoty medal w kategorii gazety codzienne, a później nagrodę Grand Front poś-ród wszystkich gazet. Dodatkowo wyróżnienie wywalczyła także okładka „Światło w zamęcie”.
Dyplomy i statuetkę odebrali redaktor naczelny Jacek Ziarno oraz Jacek Utko, design director Bonnier Business Press, autor okładki (na zdjęciu obok). Najlepsza w grupie czasopism okazała się okładka magazynu „Duży Format”. Złote medale wywalczyły także „Gazeta Krakowska”, „Tygodnik Powszechny”, „Wysokie Obcasy”, oraz magazyny „Foto”, „Zwierciadło” i „op.cit”.
W tegorocznej edycji o tytuł najlepszej walczyło 546 prac, w ośmiu kategoriach; jak podkreślił Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy — z roku na rok rośnie zainteresowanie konkursem. Redakcje często przysyłały na konkurs okładki poświęcone wyborom parlamentarnym i prezydenckim w Polsce, śmierci i pogrzebowi Jana Pawła II.
Pierwsze strony, które zakwalifikowały się do finałów konkursu, będzie można obejrzeć na wystawach w empikach w całej Polsce.