Granty na produkty sieciowe

opublikowano: 02-03-2016, 22:00

Konsorcja firm MSP z Polski Wschodniej mogą sięgnąć po 320 mln zł. Nabór ruszy w kwietniu.

Tak dużej puli dla beneficjentów nie ma żaden inny konkurs z programu Polska Wschodnia. W naborze poddziałania 1.3.2 do wzięcia jest aż 320 mln zł. Te pieniądze zostaną przeznaczone na produkcję innowacyjnych produktów sieciowych. Chodzi o przedsięwzięcia wykorzystujące potencjał makroregionu. Mają one jedną koncepcją połączyć rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w taki sposób, aby utworzyć kompleksową ofertę produktów gotowych do sprzedaży, np. w pakiecie. Poszczególne elementy ma łączyć koncepcja i wspólny wyróżnik — marka produktu. Ta oferta może dotyczyć określonych obszarów tematycznych, takich jak np. historia, kulinaria czy edukacja.

— Inwestycje przyniosą wielowymiarowe korzyści. Firmy wprowadzą na rynek innowacyjne produkty, dzięki którym zwiększą konkurencyjność. Klienci natomiast skorzystają z atrakcyjnej i kompleksowej oferty opartej na walorach i atrakcjach makroregionu. Co ważne, powstaną nowe miejsca pracy — podkreśla Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. O fundusze zawalczyć mogą tylko konsorcja składające się z co najmniej dziesięciu mikro-, małych i średnich firm z Polski Wschodniej. Co najmniej połowa członków tej kooperacji musi prowadzić działalność gospodarczą od roku lub dłużej. Resort rozwoju podał, że nabór wniosków wystartuje 20 kwietnia i będzie trwał do 28 czerwca. Minimalna wartość kosztów konkursowego projektu przygotowanego przez konsorcjum to 20 mln zł. Planując produkty, trzeba pamiętać o tym, aby wpisywały się w regionalne inteligentne specjalizacje (RIS). W konkursie priorytetowo będą traktowane projekty przyczyniające się do wzrostu zatrudnienia, promocji zrównoważonej gospodarki i angażujące firmy MSP mające siedzibę na terenie obszarów wiejskich. © Ⓟ

Więcej informacji: www.polskawschodnia.gov.pl/ strony/skorzystaj/nabory/#

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu