Granty na promocję marek

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2016-07-07 22:00

16 konsorcjów jest zainteresowanych dotacjami z programu Polska Wschodnia na tworzenie sieciowych produktów.

To był jeden z pierwszych ogłoszonych w tym roku konkursów z unijnym dofinansowaniem. Mikro-, małe i średnie firmy ze wschodnich województw w ramach naboru z poddziałania 1.3.2 programu Polska Wschodnia (POPW) mogły ubiegać się o pieniądze na tworzenie tzw. produktów sieciowych. Chodzi o przedsięwzięcia wykorzystujące potencjał i walory makroregionu, czyli projekty, które jedną koncepcją połączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w gotową do sprzedaży ofertę. Jej elementy ma łączyć koncepcja i wspólny wyróżnik — marka określonego produktu. Wnioski przyjmowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. W pierwszym naborze firmy złożyły 16 projektów, wnioskując o dofinansowanie o łącznej wartości ponad 600 mln zł. To prawie dwa razy więcej, niż wynosi budżet konkursu. Zwycięskie projekty poznamy jesienią.

— Polska Wschodnia odznacza się wyjątkowym potencjałem, m.in. przyrodniczym, kulturowym i historycznym. Warto go wykorzystać tak, by przełożył się na efekty gospodarcze. Dlatego w POPW zaproponowaliśmy firmom narzędzie, dzięki któremu, łącząc siły, mogą tworzyć unikatowe produkty — mówi Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. O wsparcie mogły ubiegać się tylko konsorcja składające się z co najmniej dziesięciu firm MSP. W założeniu organizatorów planowane projekty mają nie tylko wpłynąć na wzrost innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw zaangażowanych w ich realizację, ale też zaowocować wzrostem zatrudnienia w makroregionie.

— Dlatego jednym z warunków uzyskania wsparcia jest utworzenie co najmniej 20 miejsc pracy — zwraca uwagę wiceminister rozwoju. Przedsięwzięcia planowane w ramach poddziałania 1.3.2 musiały wpisywać się w obszar regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw Polski Wschodniej. Powinny zakładać nie tylko inwestycję w spójną infrastrukturę, rozwój aplikacji i usług opartych na ICT, ale też opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów działania i promocji produktu. Na wszystkie konkursy z poddziałania 1.3.2 w tej perspektywie przeznaczonych zostało w unijnym budżecie 160 mln EUR. © Ⓟ