Granty na technologie informacyjne

opublikowano: 22-01-2021, 14:47

Strumień pieniędzy w wysokości 60 mln zł popłynie do innowatorów, którzy pracują nad rozwiązaniami wykorzystującymi sztuczną inteligencję.

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dotacje w ramach programu Infostrateg do 26 lutego. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), organizator naboru, wesprze technologie informacyjne, telekomunikacyjne i mechatroniczne bazujące na sztucznej inteligencji i blockchainie.

Zasady naboru:
Zasady naboru:
Agnieszka Wykrzykowska, senior menedżer w Grant Thornton, podkreśla, że reguły konkursu Infostrateg są bardzo podobne do dobrze znanej przedsiębiorcom szybkiej ścieżki.

Konkurs jest przeznaczony dla przedsiębiorców działających samodzielnie lub w konsorcjum z innymi firmami lub jednostkami naukowymi.

– Granty wesprą prace B+R wpisujące się w jeden z dwóch zakresów tematycznych: rozpoznawanie obrazów medycznych i weryfikowanie źródeł informacji – mówi Agnieszka Wykrzykowska, senior menedżer w Grant Thornton.

Pierwszy zakres dotyczy opracowania narzędzi do analizy i opisu wspomnianych obrazów medycznych w diagnostyce schorzeń dróg oddechowych i niektórych nowotworów. Natomiast drugi obszar badawczy ma zachęcić wnioskodawców do pracy nad narzędziami, które wyszukują fałszywe informacje i pozwalają na ich oznaczanie w wyszukiwarkach.

Zdaniem Agnieszki Wykrzykowskiej reguły konkursu są bardzo podobne do dobrze znanej przedsiębiorcom szybkiej ścieżki, czyli poddziałania 1.1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR).

– Nie ma różnic we wnioskach o dofinansowanie. Ponadto warunki udziału przedsiębiorców w naborze Infostrateg są bardzo podobne, jak w poddziałaniu 1.1.1 POIR, a poziom dofinansowania projektów jest taki sam – podkreśla Agnieszka Wykrzykowska.

Budżet całego programu Infostrateg wynosi 840 mln zł. Z tej puli NCBR przeznaczyło na pierwszy konkurs 60 mln zł.

– Programy wspierające działalność badawczo-rozwojową są bardzo dobrze znane przedsiębiorcom. Jeżeli ich pomysły wpisują się w warunki konkursu Infostrateg, powinni śmiało w nim startować – uważa Agnieszka Wykrzykowska.

Poznaj program "2. Innovation&Design Management Conference - Projektowanie w Płynnej Rzeczywistości" 23 marca 2021, Online >>

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane