Grupa MNI powiększy się o kablówkę

KL
opublikowano: 10-09-2010, 00:00

Hyperion kupi od funduszu Penta operatora Stream. I już szykuje się do kolejnych przejęć.

Hyperion kupi od funduszu Penta operatora Stream. I już szykuje się do kolejnych przejęć.

Giełdowa grupa MNI chce wydać do końca 2013 r. co najmniej 200 mln zł na rozwój. W planach są zarówno akwizycje, jak i wzrost organiczny. Prawie połowa tej kwoty pójdzie na zakup operatora kablowego Stream Communications, działającego przede wszystkim na południu Polski i w Trójmieście. Należący do grupy Hyperion zapłaci funduszowi Penta 92,5 mln zł gotówką za 77,27 proc. akcji kablówki. To już druga transakcja grupy MNI z funduszem Penta — wcześniej spółka odkupiła komórkowego operatora Mobilking.

— Dzięki tej transakcji zbliżymy się do zakładanego celu, który przewiduje zwiększenie liczby abonentów o 200 tys. do 2013 r. — mówi Marek Południkiewicz, prezes Hyperionu i członek zarządu grupy MNI.

Strategia przewiduje też, że do końca 2013 r. skumulowane przychody całego segmentu telekomunikacyjnego w MNI wyniosą 1,1 mld zł, a marża EBITDA sięgnie 35 proc.

Dzięki transakcji grupa telekomunikacyjna MNI będzie miała ponad 260 tys. abonentów i ponad 300 tys. świadczonych usług. Na przejęcie Stream musi się zgodzić jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Marek Południkiewicz zapowiedział, że strategia telekomunikacyjna MNI będzie realizowana przez Hyperiona. Grupa MNI ma mieć w tej spółce 66 proc. akcji (obecnie ma 33 proc.). Wcześniej dojdzie do połączenia MNI Telecom z Hyperionem. Na razie możliwe są dwa warianty — wniesienie MNI Telecom do Hyperiona lub inkorporacja obu spółek. Decyzja w tej sprawie powinna zostać podjęta przed walnym, które zwołano na 10 listopada.

Stream Communications nie jest pierwszą transakcją przejęcia, którą planuje Hyperion.

— Rozmawiamy już z kolejnymi spółkami — mówi Marek Południkiewicz.

Grupę MNI interesują spółki o podobnym jak Hyperion i Stream profilu działalności, czyli świadczące usługi dostępu do internetu, usługi telewizyjne i telekomunikacyjne. Oczywiście rentowne.

— Podstawą naszej działalności jest pakietyzacja usług. Do końca 2013 r. chcemy mieć 50 tys. klientów, którzy korzystają z czterech usług, a dzięki przejęciu Stream to na pewno się powiedzie — podkreśla prezes.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane