GTC otwiera Galerię Północną

13-09-2017, 22:00

Pierwsze wielkopowierzchniowe centrum handlowe na Białołęce ma 64 tys. mkw., m.in. 200 sklepów, kino i podniebny ogród.

Galeria Północna spółki deweloperskiej GTC przyjmie pierwszych gości 14 września 2017 r. Klienci będą mogli skorzystać z oferty ponad 200 sklepów, butików i punktów usługowych, a także strefy gastronomicznej, 11-salowego kina i 2,3 tys. miejsc parkingowych. Na dachu budynku powstał ogród o powierzchni ponad 5 tys. mkw., z miejscami na zabawę i relaks.

— Na etapie budowy wzmocniliśmy strop, co umożliwiło zastosowanie warstwy gleby wystarczającej do swobodnej wegetacji nawet sporych okazów drzew. Dzięki temu dach Galerii Północnej stanie się jednym z elementów zielonych płuc Białołęki. Nie wykluczamy także, że wkrótce po otwarciu obiektu ogród na dachu będzie służył jako miejsce różnego rodzaju wydarzeń — mówi Piotr Myszka, dyrektor operacyjny Galerii Północnej. Za komercjalizację centrum odpowiadają firmy Cushman & Wakefield i JLL. Na otwarcie w nim lokalu zdecydowali się już m.in. pierwszy w Polsce sklep sieci Hamleys, marki grupy LPP, Forever 21, TK Maxx, H&M, Martes Sport, Cinema City, Carrefour, Bierhalle, klub sportowy Calypso i centrum medyczne Enel-Med.

— Obiekt jest już wynajęty w 90 proc. Rozmawiamy z kolejnymi firmami, niebawem współczynnik wynajęcia powinien wzrosnąć do 95-97 proc. — informuje Erez Boniel, dyrektor finansowy GTC, dodając, że liczy na roczne obroty Galerii Północnej wysokości 800 mln zł rocznie. Zdaniem analityków, na otwarciu nowego centrum handlowego w stolicy skorzystają wszyscy.

— Aglomeracja warszawska to ponad 2,5 mln mieszkańców o sile nabywczej wyższej o prawie 70 proc. od średniej krajowej. Stolica to rosnący rynek pracy, notujemy tu boom na rynku biurowym, każdego roku rośnie także liczba wizyt turystycznych. Biorąc pod uwagę fakt, że ostatnie pełnowymiarowe centrum handlowe w Warszawie — Złote Tarasy — oddano do użytku 10 lat temu, trudno mówić o nasyceniu rynku. Potwierdzeniem są także kolejne rekordy odwiedzalności w największych warszawskich centrach — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w dziale doradztwa i badań rynku Colliers International. Nowej oferty handlowej brakuje zwłaszcza w północnych i południowych dzielnicach Warszawy.

— Galeria Północna, a także budowana obecnie Galeria Młociny wychodzą naprzeciw tym potrzebom. Rynek czeka także na obiekty handlowe w Wilanowie i na Woli. Na celowniku deweloperów są również miasta satelickie Warszawy. Nowy obiekt handlowy powstaje np. w Pruszkowie, kolejne planowane są w Legionowie, Łomiankach czy w Konstancinie. Poza pełnowymiarowymi centrami handlowo-rozrywkowymi powstawać będą również niewielkie centra zakupów codziennych, w dużych osiedlach mieszkaniowych — twierdzi Katarzyna Michnikowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / GTC otwiera Galerię Północną