Kto najbardziej cieszy się z efektów wizyty prezydenta USA w Polsce? CD Projekt. Dwa zdania na temat gry „Wiedźmin”, które Barack Obama wypowiedział we wtorek, trafiły do najważniejszych serwisów informacyjnych w USA. Ta przypadkowa, ale gigantyczna reklama, spadła warszawskiemu producentowi gier z nieba. Dziś w nocy ruszył z przedsprzedażą trzeciej części przygód Geralta z Rivii.
![PORZĄDKI NA WŁASNYM PODWÓRKU: Adam Kiciński, prezes CD Projekt, zapowiada zmiany na należącym do giełdowej spółki portalu Gog.com. Cel — zwiększenie sprzedaży. [FOT. TP] PORZĄDKI NA WŁASNYM PODWÓRKU: Adam Kiciński, prezes CD Projekt, zapowiada zmiany na należącym do giełdowej spółki portalu Gog.com. Cel — zwiększenie sprzedaży. [FOT. TP]](http://images.pb.pl/filtered/b0cc50ec-8a90-49bf-a47d-0c58e96aa0b5/a0b26736-3bdb-5e8e-b541-4015dfd3290a_w_830.jpg)
— Szacujemy, że słowa prezydenta Obamy na temat naszej gry mogły trafić nawet do 200 mln odbiorców w USA. Trudno sobie wyobrazić lepszy PR. To było dokładnie to, czego potrzebowaliśmy na starcie: wyjście do mas — mówi Adam Kiciński, szef CD Projektu.
Pierwsza i druga część przygód „Wiedźmina” sprzedała się w nakładzie ponad 7 mln sztuk. Trzecia ma być większym hitem. Choć spółka nie podaje prognoz, liczy, że sprzedaż może być nawet kilkakrotnie większa. Takiego wyniku nie można osiągnąć bez dotarcia do „niedzielnych” graczy i osób, które na co dzień są na bakier z grami. Kupują one zazwyczaj tytuły, o których jest bardzo głośno. Dlatego też wypowiedź prezydenta USA była tym, czego polska firma potrzebowała.
— Zainteresowanie naszą grą jest olbrzymie — twierdzi Adam Kiciński.
Dziś w nocy polskiego czasu CD Projekt rozpoczął wielką grę marketingową. Na kilka dni przed startem największych branżowejimprezy — targów E3 w Los Angeles — spółka poinformowała o rozpoczęciu przedsprzedaży „Wiedźmina 3” i ujawniła datę premiery. Gra ma trafić na sklepowe półki 24 lutego 2015 r. Budżet kampanii promocyjnej wynosi obecnie 25 mln USD (sporą część tych pieniędzy wykładają wydawcy gry).
Sugerowana cena detaliczna dla rynku amerykańskiego ma wynieść 59,99 USD, natomiast w Europie — 49 EUR w wersji na pecety i 59 EUR w wersji na konsole.
Przy okazji przedsprzedaży CD Projekt zamierza promować własny serwis do sprzedaży gier — Gog.com. Adam Kiciński podkreśla, że gracze, którzy zamówią grę w wersji cyfrowej na tym portalu, będą mogli liczyć na niższą cenę i bogatszą zawartość.
— Wyślemy do graczy czytelny sygnał, że Gog.com należy do CD Projekt i kupując grę właśnie tam wspierają jej twórców — mówi szef warszawskiej firmy.
Wówczas spółka nie musi z nikim dzielić się wpływami ze sprzedaży. Prowizja innych sklepów internetowych wynosi około 30 proc.
Spółka twierdzi, że trzecia część przygód „Wiedźmina” będzie sprzedawana ze znacznie wyższą marżą niż poprzednie. To efekt większej kontroli CD Projektu nad dystrybucją tytułu. Zamiast współpracować z jednym lub dwoma wydawcami, firma podzieliła glob na mniejsze części i dla każdej z nich wybrała osobnego partnera. Dzięki temu miała znacznie większą siłę przebicia w negocjacjach.