Haczyk na młodych, zdolnych i ambitnych

opublikowano: 02-06-2019, 22:00

Wysoka pensja i konsola do gier nie wystarczą. Jak łowić talenty z pokolenia Y?

Rekrutacja w czasach rynku pracownika to wyzwanie. Tym bardziej jeśli celem są młodzi, zwani także milenialsami i igrekami. Wymagają wszystkiego, co jest ważne dla ich starszych koleżanek i kolegów: atrakcyjnych zarobków, profitów i rozwoju. Mają jednak dodatkowe oczekiwania, które zadają kłam twierdzeniu, że są wyjątkowo cynicznym pokoleniem. Dorota Kowalewska, menedżer regionu i rekruterka w firmie Bigram, zwraca uwagę, że pracodawcy próbują przychylić milenialsom nieba, oferując im dostęp do nowoczesnych technologii, swobodę korzystania z mediów społecznościowych czy estetyczną przestrzeń do pracy. Kandydatów cieszą te fajerwerki, jednak jej zdaniem firmy powinny skupić się na czymś innym.

milenialsi
Zobacz więcej

milenialsi FOTOLIA

— Młodzi pytają o wynagrodzenie, świadczenia pozapłacowe, wyposażenie biura w sprzęt sportowo-rekreacyjny, ale nie są to dla nich czynniki decydujące. Za najważniejsze uważają wartości: zgodność między deklaracjami a codzienną praktyką biznesową — mówi Dorota Kowalewska.

Czy dzięki waszej działalności świat staje się lepszy? Pozytywna odpowiedź na to pytanie sprawia, że igreki wybierają firmę A zamiast B. Jak jednak trafić na przedsiębiorstwa z misją? Ułatwiają to stowarzyszenia studenckie łączące młode talenty z odpowiedzialnymi społecznie pracodawcami. Należy do nich międzynarodowa organizacja Enactus, partner Bigramu, który organizuje coroczny konkurs na studenckie projekty biznesowe. Tegoroczni laureaci z Polski w nagrodę pojadą do Doliny Krzemowej w USA. Taki sprawdzian daje studentom możliwość spotkania około stu prezesów i dyrektorów spółek z różnych zakątków świata — niekiedy kontakt kończy się podpisaniem rocznej umowy o współpracy, która potem może być przedłużona.

Sprawdź program kongresu "HR Summit 2019", 11-12 września 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu