Węgierskie kąpielisko lecznicze Hajduszoboszlo obchodzi w tym roku jubileusz 75-lecia. Na oficjalne uroczystości przybyło wielu przedstawicieli branży turystycznej z Polski, dla których była to okazja do zakontraktowania dodatkowych usług dla rodzimych turystów. Swoją międzynarodową sławę Hajduszoboszlo zyskało głównie dzięki Polakom, którzy masowo przyjeżdżają tu od ponad 30 lat.
— W 2001 r. za pośrednictwem biur podróży kurort odwiedziło 30 tys. Polaków. Jednak faktyczna liczba polskich turystów, którzy przyjechali do Hajduszoboszlo, jest o wiele większa, gdyż nie uwzględniono w niej przyjazdów indywidualnych, a wiele osób chcąc zredukować koszty wybiera tę właśnie formę podróży — mówi Bożena Hirling, dyrektor Narodowego Przedstawicielstwa Turystyki Węgierskiej w Warszawie.
Chcąc pozyskać nowych turystów, Węgrzy, kosztem 2,3 mld HUF (ponad 38 mln zł), zmodernizowali kurort. Celem tych działań jest zmiana image kąpieliska. Z kurortu odwiedzanego głównie przez ludzi starszych i schorowanych postanowiono uczynić również atrakcyjne miejsce turystyki rodzinnej i turystyki zdrowotnej, skierowanej do wielu generacji. Dlatego też w ciągu ostatnich dwóch lat poczyniono wiele inwestycji z myślą o rozszerzeniu usług dla dzieci i młodzieży. Uruchomiono największy w Europie Środkowej basen, który otoczono śródziemnomorskim wybrzeżem (z piaskiem i drzewami palmowymi), basen z falującą wodą, baseny z urządzeniami do zabawy dla dzieci oraz jedyny na Węgrzech aquapark. Nowe atrakcje z pewnością przyciągną jeszcze większą liczbę turystów z Polski, np. przedstawiciele Orbis Travel już zdecydowali się podpisać nowe umowy z uzdrowiskiem.