Hansgrohe otworzył nową siedzibę

Sławomir Erkiert
opublikowano: 2001-05-18 00:00

Hansgrohe otworzył nową siedzibę

Wczoraj w Tarnowie Podgórnym została otwarta nowa siedziba polskiego oddziału firmy Hansgrohe. Inwestycja kosztowała 15 mln zł, a wykonał ją w 14 miesięcy Poz-Building, poznański oddział Hochtiefu. W nowym obiekcie pod jednym dachem zostały zlokalizowane biuro, magazyn i hala produkcyjna.

Na działce o powierzchni 4 ha znajdującej się 19 km od Poznania przy trasie na Berlin, Poz-Building, poznański oddział Hochtiefu, wybudował nowe biuro i fabrykę dla polskiego oddziału firmy Hansgrohe.

Inwestycja firmy należącej do niemieckiego koncernu Hansgrohe, producenta armatury łazienkowej i sanitarnej, kosztowała 15 mln zł i trwała 14 miesięcy. Projekt wykonała Pracownia Architektury Woźniak & Woźniak z Poznania.

Zdaniem Marii Ciszewskiej z Hansgrohe, rozwój firmy, obecnej na rynku polskim już od 5 lat, spowodował, że dotychczasowy lokal w secesyjnej kamienicy w centrum Poznania stał się zbyt mały w stosunku do potrzeb przedsiębiorstwa.

W nowym obiekcie Hansgrohe w Tarnowie Podgórnym w części fabrycznej już funkcjonuje dział montażu. Jeszcze w tym roku zaplanowano uruchomienie działu szlifowania i polerowania. W ciągu kilku najbliższych lat zostaną otwarte kolejne działy.

W nowym obiekcie pomieszczenia biurowe zajmują 700 mkw. powierzchni, ekspozycja produktów firmy i centrum szkoleniowe Aquademie (łącznie 600 mkw.), magazyn (850 mkw.), a hala produkcyjna (950 mkw.).

— Dzięki zlokalizowaniu w jednym miejscu różnych działów, kwestie logistyczne związane z obsługą partnerów handlowych i prowadzeniem sprzedaży w znacznym stopniu zostały uproszczone — twierdzi Maria Ciszewska.

Przeniesienie się Hansgrohe do nowej siedziby jest jednym z elementów strategii całego koncernu zakładającej rozwijanie produkcji i sprzedaży poza rynkiem niemieckim.

Po raz pierwszy w historii koncernu zdecydowano się na inwestycję typu green field poza granicami Niemiec — na przykład zakłady koncernu w Szanghaju czy w Atlancie zostały wcześniej przejęte, a następnie przystosowane do potrzeb produkcyjnych firmy.