Havas odświeża podejście do komunikacji

Paulina KostroPaulina Kostro
opublikowano: 2016-06-15 22:00

Agencja Havas poszuka start-upów, które pomogą jej w tworzeniu nowatorskich rozwiązań komunikacji marketingowej.

Na polskim rynku pojawiła się nowa jednostka biznesowa. 18 Warsaw ma skupiać się na tworzeniu innowacyjnych projektów komunikacyjnych i internetowych. Chcą w tym celu wykorzystać potencjał start-upów — chodzi o proces identyfikacji i współpracy z firmami, które dysponują nowatorskimi narzędziami, produktami i usługami z obszarów bliskich Havas Media Group i ich klientów, m.in. takich jak marketing, reklama, media czy wykorzystanie danych. Posłużą się przy tym wynikami badań ośrodków akademickich na całym świecie, takich jak UCLA, Technion czy Annenberg Innovation Lab.

— Wejście 18 Warsaw na polski rynek jest kontynuacją projektu Innovation Lab, w ramachktórego proponujemy klientom interaktywne projekty komunikacyjne, które wykorzystują najnowsze trendy, takie jak internet rzeczy czy wirtualna rzeczywistość. Teraz rozszerzamy naszą ofertę o zupełnie nowe obszary, nawiązujemy współpracę ze środowiskiem akademickim i startupowym, co ważne, nie tylko z Polski, ale też ze wszystkich dużych ośrodków innowacji na świecie.

Dzięki temu, wszędzie tam, gdzie istnieje struktura 18 Havas, klienci mają dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i komunikacji marketingowej — powiedział Dominik Komar, dyrektor 18 Warsaw. Główne działania 18 Warsaw będą opierały się na współpracy z funduszami venture capital oraz akceleratorami — mają one być pomocne przy rozpoznaniu, opiniowaniu oraz biznesowym wykorzystywaniu start-upów.

Mimo że jest to projekt komercyjny nastawiony na realizację projektów technologicznych, jednym z obszarów zainteresowania 18 Warsaw jest także pomoc młodym przedsiębiorstwom na zasadzie mentoringu oraz dopracowywania ich koncepcji biznesowych, a także finansowania najbardziej obiecujących firm. Nowa jednostka HMG ma przełamywać granice konwencjonalnej komunikacji, rozumianej jako szeroko zasięgowa kampania mediowa, w której przekaz jest niechciany, nieangażujący i przez to staje się „przezroczysty” dla odbiorcy.

Jak przekonują przedstawiciele 18 Warsaw — na drugim biegunie mamy rozwiązania reklamowe, w których marka pełni rolę „sponsora” pozytywnych emocji, gdzie promocja produktów nie razi, a reklama zachęca do kontaktu i zaangażowania. Przykładem takiej kampanii zrealizowanej przez Havas wspólnie z agencją Socialyse jest technologiczny escape room dla marki Asus, obecny na konferencji InfoShare w Gdańsku — korzystanie ze sprzętu komputerowego było elementem gry. Praca 18 Havas Warsaw ma polegać właśnie na poszukiwaniu takich świeżych i nieoczywistych punktów styku z marką.

— Obecne każda marka dostrzega potrzebę innowacji w komunikacji marketingowej i biznesie. W dobie coraz szybciej następujących zmian technologicznych, mód czy narzędzi każdy z nas chciałby wiedzieć, jakie trendy będą widoczne na rynku w najbliższej przyszłości, a jakie go zdominują. My chcemy wdrażać i rozwijać tę inicjatywę. Dlatego przystąpiliśmy do struktur międzynarodowych, tworząc 18 Warsaw, żeby móc budować dla naszych klientów strategię opartą na przewidywaniach i wynikach badań najlepszych ośrodków akademickich na świecie — powiedziała Małgorzata Węgierek, dyrektor Havas Media Group.

18 Havas Warsaw jest częścią globalnej struktury 18 Havas. W Polsce na czele jednostki stoi Dominik Komar, Head of 18 Warsaw.