Według analityków rynku, rekordowe wyniki spowodowane są m.in. konfliktami za granicą. Ponadto w pierwszych trzech kwartałach przybyło kilkadziesiąt obiektów, dlatego mimo rosnącego popytu właściciele hoteli coraz ostrzej ze sobą konkurują. Walczą zwłaszcza o klienta biznesowego, który także w tym roku przysparzał zysków większości obiektów. Dzięki wyłonieniu w ostatnich latach kluczowej grupy gości, czyli klientów biznesowych, rozwinęła się oferta luksusowa. Światowe marki dostosowały się do tej tendencji niemal natychmiast, natomiast właściciele mniejszych hoteli, również dwu- i trzygwiazdkowych, zaczynają dostrzegać, że to warunek zwiększenia konkurencyjności. Wielu stawia na nowoczesne technologie. Zdaniem Rafała Osińskiego, architekta i eksperta do spraw technologii budowlanych w firmie Häfele, muszą to być rozwiązania, które zapewniają gościom większy komfort, a jednocześnie przynoszą korzyść zarządcy hotelu.
Hotelarze walczą o klienta biznesowego
opublikowano: 2015-12-28 22:00
Na koniec III kwartału 2015 r. średnie obłożenie hoteli w Polsce sięgnęło 68 proc. To kolejny rok wzrostu.